Latvijas balzams pērn saražojis vairāk nekā 2,64 miljonus litru dzirkstošo dzērienu, Mixnews.lv

Latvijas balzams pērn saražojis vairāk nekā 2,64 miljonus litru dzirkstošo dzērienu

фото

Ekonomika | 2014. gada 9. janvārī plkst. 12:46

Alkoholisko dzērienu ražotājs AS "Latvijas balzams" 2013.gadā saražojis 2,64 miljonus litru dzirkstošo alkoholisko dzērienu, no kuriem "Rīgas šampanietis" un "Rīgas Dīva" kopā veidoja vairāk nekā 1,5 miljonus litru, biznesa portālu "Nozare.lv" informēja uzņēmuma komercdirektors Valters Kaže.

Lielākais pieaugums - 67% - salīdzinājumā ar 2012.gadu pērn bijis dzirkstoša vīnam "Rīgas Dīva", kas vietējā tirgū pārstāvēts ar četriem dzērienu veidiem. Tikmēr "Rīgas šampanietis" piedzīvojis 11% apjomu kritumu. Tomēr kopumā abu šo zīmolu dzērienu ražošanas apjomi pērn auguši par 2%, norādīja Kaže.

"Dzērienu modes tendences norāda uz pircēju interesi par saldenākiem dzērieniem ar zemāku alkohola saturu. Paredzot šīs tendences, "Latvijas balzams" jau 2012.gadā pārstrukturizēja dzirkstošo vīnu un dzērienu līniju un sāka zīmola "Rīgas Dīva" ražošanu," atzina uzņēmuma pārstāvis.

Tāpat Kaže sacīja, ka uzņēmums sācis strādāt pie vairākiem jauniem dzirkstošo vīnu projektiem, kas būs vērsti arī uz eksporta tirgu. Kā ziņots, "Latvijas balzama" auditētais apgrozījums 2012.gadā pēc nodokļu nomaksas bija 67,394 miljoni eiro, kas ir 1% pieaugums salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu, kad kompānija apgrozīja 66,751 miljonu eiro.

Uzņēmuma auditētā peļņa 2012.gadā bijusi 5,966 miljoni eiro, kas ir 14,86% pieaugums salīdzinājumā ar 5,194 miljonu eiro peļņu 2011.gadā. Savukārt uzņēmuma rentabilitātes rādītājs - tīrā peļņa pret apgrozījumu - 2012.gadā pieauga par 1,1 procentpunktu salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu.

"Latvijas balzams" dibināts 1900.gadā, pašreizējo nosaukumu ieguvis 1970.gadā. Uzņēmums ražo vairāk nekā 130 dažādu nosaukumu dzērienus. "Latvijas balzama" lielākais akcionārs ir kompānija "SPI Regional Business Unit BV", kam pieder 89,53% akciju.

Komentāri