Siguldas mērs: Valstij vajadzētu dotēt Rīgas satiksmi, Mixnews.lv

Siguldas mērs: Valstij vajadzētu dotēt Rīgas satiksmi

фото

Ekonomika | 2014. gada 16. janvārī plkst. 09:20

Valstij vajadzētu dotēt "Rīgas satiksmi" par tādu daļu, kādā Rīgas sabiedrisko transportu izmanto ārpus galvaspilsētas dzīvojošie, šādu viedokli Latvijas Radio pauda Siguldas mērs Uģis Mitrevics (Reģionu alianse).

Mitrevica vērtējumā, no Rīgas viedokļa lēmums no nerīdziniekiem prasīt uz pusi lielāku samaksu par braukšanu sabiedriskajā transportā ir pareizs, bet valstiski - nepareizs, jo Rīga ir valsts galvaspilsēta, uz kuru cilvēki nereti ir spiesti braukt un spiesti izmantot sabiedrisko transportu, tāpēc valstij vajadzētu daļēji dotēt "Rīgas satiksmi".

Siguldas mērs atzina, ka pilsēta izjūt Rīgas lēmuma sekas un no Siguldas vairāki cilvēki ir izdeklarējušies, tomēr kopumā siguldiešu skaits pieaugot.

Runājot par Siguldas atlaidēm sabiedriskajā transportā, Mitrevics stāstīja, ka tādas siguldiešiem darbojas jau 2,5 gadus, un sistēma izveidota uz skolēnu pārvadājumu bāzes aptuveni 10 maršrutos. Nolēmām, ka būtu tikai normāli, ja līdz ar skolēniem varētu braukt arī vecāki, bet līdz ar to šajos maršrutos nebrauc cits sabiedriskais transports, stāstīja pašvaldības politiķis.

Mitrevics tieši neatbildēja uz jautājumu, ko Siguldas pašvaldība darīs, ja Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija (VARAM) izbrāķēs pašvaldības jaunos noteikumus par atlaidēm sabiedriskajā transportā. Ja valsts lems, ka cilvēkiem atlaides nepienākas, tad viņiem tās nepienāksies, sacīja Siguldas mērs, no otras puses gan solot domāt arī par alternatīvām, gan nemetot "tādus līkumus" kā Rīgas domes vadība.

VARAM Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Kristīne Barševska aģentūrai LETA stāstīja, ka VARAM pagājušā gada 27.decembrī ir saņēmusi Siguldas novada domes 18.decembra saistošos noteikumus par braukšanas maksas atvieglojumiem sabiedriskajā transportā. Ministrijas eksperti izvērtē noteikumu tiesiskumu, un savu atzinumu par noteikumiem ministrija vēl nav sniegusi. Saskaņā ar normatīvo regulējumu atzinums VARAM ir jāiesniedz līdz šā gada 27.janvārim.

Barševska uzsvēra, ka šādos apstākļos pašlaik vēl nav spēkā Siguldas novada domes saistošie noteikumi, kas noteiktu braukšanas maksas atvieglojumus sabiedriskajā transportā Siguldas novadā.

Ušakovs Rīgas domes opozīcijas rosinātajā domes ārkārtas sēdē par viņa atlaišanu apgalvoja, ka VARAM ir saskaņojusi Siguldas pašvaldības noteikumus par atlaidēm sabiedriskajā transportā, kas ir teju identiski Rīgas domes izstrādātajiem.

Siguldas novada domes Sabiedrisko attiecību un komunikācijas nodaļas vadītāja Diāna Kondratenko aģentūrai LETA skaidroja, ka Siguldā kopš 2012.gada septembra, izmantojot īpašas Siguldas iedzīvotāju ID kartes, ir iespējams sabiedrisko transportu izmantot bez maksas. Šāda iespēja ir 11 maršrutos, kas izveidoti skolēnu pārvietošanai. Taču, lai nerastos situācija, ka skolēnu vecāki un pārējie ģimenes locekļi nedrīkst pārvietoties ar šiem skolēnu autobusiem, ir radīta iespēja, uzrādot ID karti, braukt tajos bez maksas. Šos autobusus var izmantot ikviens siguldietis, uzrādot savu ID karti.

Jaunajos noteikumos ir minētas sabiedrības grupas, kuras Siguldā var izmantot sabiedrisko transportu bez maksas, un kā papildu kritērijs ir norādīta arī šī ID karte. Šie noteikumi izstrādāti, reaģējot uz izmaiņām normatīvajā regulējumā.

Jau ziņots, ka šogad Rīgā ieviestas izmaiņas sabiedriskā transporta cenu politikā, un pasažieriem rūpīgāk jāseko līdzi, lai biļetes nopirktu laikus un atbilstoši transporta veidam, jo, pērkot biļeti pie vadītāja, par to jāmaksā dubultā.

Līdz šim autobusos, trolejbusos, tramvajos, mikroautobusos un vilcienos Rīgas robežās biļete maksāja vienādi - 50 santīmu (0,71 eiro) -, tāpēc visos transporta veidos bija izmantojamas vienādas biļetes. Tomēr janvārī un februārī pasažieriem jārēķinās, ka, pērkot iepriekšpārdošanā, "Rīgas satiksmes" autobusos, trolejbusos un tramvajos biļete līdz 1.martam maksās 0,60 eiro, bet pilnsabiedrības "Rīgas mikroautobusu satiksme" minibusos un pasažieru vilcienos Rīgas administratīvās teritorijas robežās - 0,70 eiro. Tāpēc, iegādājoties biļetes, pasažieriem jānorāda, kādam transporta veidam tā nepieciešama.

No 1.marta biļešu cenas plānots diferencēt arī atkarībā no pasažiera deklarētās dzīvesvietas. Pašvaldība pagājušā gada nogalē apstiprinājusi jaunu tarifu - līdzšinējo 0,71 eiro (50 santīmu) vietā pilna biļetes cena no 1.janvāra palielināta līdz 1,20 eiro (84 santīmiem), kas atbilstot viena brauciena pašizmaksai. Iecerēts, ka pasažieriem, kuri dzīvesvietu deklarējuši Rīgā un izmanto par "Rīdzinieka karti" pārdēvēto personalizēto e-talonu, tiks nodrošināta 50% atlaide.

Tā kā VARAM iebildumu dēļ noteikumi par atlaidēm joprojām nav stājušies spēkā, turklāt pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" nespēja nodrošināt "Rīdzinieka kartes" izsniegšanu visiem klientiem līdz 31.decembrim, tika noteikts pārejas periods līdz 1.martam, lai šajā laikā visi pasažieri biļetes varētu iegādāties par puscenu jeb par 0,60 eiro. Pārejas perioda atlaides attiecināmas tikai uz tām biļetēm, kas iegādātas iepriekšpārdošanā, bet sabiedriskajā transportā, pērkot biļeti pie vadītāja, pasažieriem jāmaksā pilnā cena, kas ir divreiz lielāka - 1,20 eiro.

Komentāri