Rīgas satiksme pagarina iepirkuma termiņu par 142,3 milj. eiro aizdevumu zemās grīdas tramvaju projektam, Mixnews.lv

Rīgas satiksme pagarina iepirkuma termiņu par 142,3 milj. eiro aizdevumu zemās grīdas tramvaju projektam

фото

Ekonomika | 2014. gada 17. janvārī plkst. 17:35

Pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" pagarinājusi pieteikumu iesniegšanas termiņu iepirkuma konkursā par finansējuma piesaistīšanu zemās grīdas tramvaju ieviešanas projekta otrās kārtas īstenošanai - tramvaju iegādei un infrastruktūras projektēšanas un būvniecības vajadzībām, ziņo LETA.

Sākotnēji tika noteikts, ka iepirkuma procedūras dokumenti saņemami un piedāvājumi iesniedzami "Rīgas satiksmē" līdz 28.janvāra plkst.15, taču šis termiņš pagarināts līdz 28.februāra plkst.10, liecina Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājaslapā publicētais paziņojums par grozījumiem.

"Rīgas satiksmes" preses sekretārs Viktors Zaķis aģentūrai LETA pastāstīja, ka termiņš pagarināts pēc potenciālo pretendentu lūgumiem, kuri norādījuši, ka noteiktais termiņš ir pārāk mazs, lai paspētu sagatavot visus dokumentus, kas pieprasīti iepirkuma nolikumā.

Kā ziņots, "Rīgas satiksme" izsludinājusi sarunu procedūru par 142,3 miljonu eiro (100 miljonu latu) finansējuma piesaisti, lai ieviestu zemās grīdas tramvajus Imantas virzienā. Finansējums nepieciešams tramvaju iegādei un kontakttīklu rekonstrukcijai.

Uzņēmuma preses sekretārs Viktors Zaķis norādīja, ka pagaidām nav iespējams pateikt, cik tramvaju tiks iegādāts un kāds finansējums tiks izlietots remontdarbiem, jo par to varēs spriest, kad būs zināms pieejamais finansējums un aizņēmuma nosacījumi.

"Rīgas satiksmes" izsludinātajā sarunu procedūrā var pieteikties ikviens pretendents, kas atbilst nolikuma prasībām.

Kā liecina Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā publicētais paziņojums, "Rīgas satiksme" nepieciešamos līdzekļus plāno aizņemties uz 360 mēnešiem jeb 30 gadiem.

Zemās grīdas tramvaju ieviešana Rīgā sākta 2008.gada vidū, kad "Nordea", "SEB banka" un "Swedbank" piešķīra sindicēto aizdevumu "Rīgas satiksmei" infrastruktūras modernizācijai un tramvaju iegādei 142,2 miljonu eiro (99,4 miljonu latu) apmērā. Pirmais zemās grīdas tramvajs Rīgas ielās izbrauca 2010.gada 1.jūnijā. Līgumu par 20 zemās grīdas tramvaju piegādi "Rīgas satiksme" noslēdza ar uzņēmumu "Škoda Transportation s.r.o." par 52 miljoniem eiro (36,4 miljoniem latu).

Zemās grīdas tramvaju projektu Rīgā pirms krīzes bija paredzēts realizēt līdz 2032.gadam septiņos posmos. Sākotnēji tika plānots, ka projekta realizācijai būs nepieciešami aptuveni 500 miljoni latu, bet vairāki speciālisti norādīja, ka izmaksas varētu būt daudz lielākas.

Jau ziņots, ka "Rīgas satiksme" šogad noslēgusi divus apjomīgus iepirkuma konkursus - Polijas uzņēmums "Solaris Bus&Coach s.a." tuvāko piecu gadu laikā "Rīgas satiksmei" piegādās vismaz 175 autobusus kopumā 75,8 miljonu eiro vērtībā, paredzot iespēju šī finansējuma robežās pasūtījuma apjomu palielināt līdz 30%.

Tāpat šogad noslēdzies trolejbusu iepirkuma konkurss, kurā par uzvarētāju tika nosaukts vienīgais pretendents - Čehijas firma "Škoda Electric". Iepirkums izraisījis plašu kritiku kā pārāk dārgs - "Škoda" Rīgai piegādās 125 trolejbusus, katru 808 000 eiro (565 600 latu) vērtībā. Līguma kopsumma sasniegs 131,8 miljonus eiro jeb 92,6 miljonus latu. Iepirkuma dārdzība tiek pamatota ar to, ka trolejbusi būs vismaz 18 metrus gari un aprīkoti ar dažādām iekārtām komfortam un drošībai.

Komentāri