Būvnieks: Puse LAU autoceļu uzturēšanas darbu tiks izsolīti privātuzņēmumiem

фото

Ekonomika | 2014. gada 18. janvārī plkst. 20:45

Šogad situāciju ceļu būvē izmainīs fakts, ka mainīti valsts autoceļu uzturēšanas principi, biznesa portālam "Nozare.lv" norāda biedrības "Latvijas Ceļu būvētājs" izpilddirektors Zigmārs Brunavs.

Viņš skaidro, ka valdība ir deleģējusi VAS "Latvijas autoceļu uzturētājs" veikt autoceļu uzturēšanu, tomēr vienlaikus tiek solīts, ka aptuveni 50% no darba apjoma būtu izsolāmi privātuzņēmumiem. Līdz šim šāda kārtība nebija paredzēta.

"Daļēji tā būs jauna pieredze, un nāksies pievērst īpašu uzmanību, lai jaunā kārtība darbotos caurskatāmi un atbilstoši sabiedrības vajadzībām," uzsver Brunavs.

Decembra vidū valdība ar rīkojuma projektu deleģēja valsts autoceļu komplekso ikdienas uzturēšanas darbu plānošanu un veikšanu akciju sabiedrībai "Latvijas autoceļu uzturētājs".

Savukārt septembra beigās valdībā izskatīti grozījumi likumā "Par autoceļiem", kas nostiprina valsts autoceļu tīkla uzturēšanu kā valsts nozīmes funkciju un paredz, ka turpmāk ar AS "Latvijas autoceļu uzturētājs" (LAU) tiks publiski slēgts deleģēšanas līgums uz septiņiem gadiem.

Grozījumi likumā "Par autoceļiem" radīšot arī priekšnoteikumus, ka atsevišķus darbu veidus varēs nodot izpildei citiem pakalpojumu sniedzējiem, bet vienlaikus LAU garantējot nepārtrauktu pakalpojumu sniegšanu. Satiksmes ministrija uzskata, ka tādējādi tiks nodrošināta iespēja arī valsts autoceļu ikdienas uzturēšanas tirgū ienākt citiem pakalpojumu sniedzējiem.

Ar LAU publiski noslēgtam deleģēšanas līgumam esot vairāki ieguvumi. Piemēram, nepārtraukti garantēta valsts autoceļu ikdienas uzturēšanas darbu veikšana 20 118,55 kilometru kopgarumā visu gadu. Tāpat esot novērsts risks, ka publiskas iepirkumu procedūras veikšanas gadījumā to varētu apstrīdēt un līdz ar to valsts autoceļu uzturēšana kādā periodā netiktu nodrošināta.

AS "Latvijas autoceļu uzturētājs" netiek finansēta no valsts budžeta, nesaņem valsts dotācijas un pilnībā darbojas kā komercuzņēmums, strādājot un konkurējot autoceļu būves un uzturēšanas tirgū.

Uzņēmums visā valsts teritorijā, izņemot Rīgu, veic valsts autoceļu kompleksos uzturēšanas darbus, kā arī būvmateriālu - dolomīta šķembu, drupinātās grants un sagatavotās smilts - ražošanu.

Komentāri