Lielo ostu asociācijā cer, ka Straujumas valdība pārskatīs papildu maksu ieviešanu ostām (1)

фото

Ekonomika | 2014. gada 22. janvārī plkst. 19:25

Lielo ostu asociācijas izpilddirektors Kārlis Leiškalns Laimdotas Straujumas (V) valdību vērtē pozitīvi, jo neviena no politiskajām partijām vairs nevarēs uzspiest savas idejas ar ultimāta palīdzību, un cer, ka tās laikā tiks pārskatīts jautājums par papildu maksu ieviešanu ostām.

Kā biznesa portālam "Nozare.lv" norāda Leiškalns, valdība atgriezīsies pie Ostu likuma pārskatīšanas, jo patlaban līdz ar ostas maksas uzlikšanu ostām ir liegts investēt infrastruktūrā un apgūt Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fondus publiskās infrastruktūras attīstīšanai.

"Ceru, ka visi to ir sapratuši un atgriezīsies pie veselā saprāta," uzsver ostu pārstāvis.

"Šī valdība ostas maksas varētu pārlikt, paskatīties, kādas funkcijas tām ir uzliktas normatīvajos aktos, kādi noteikti finanšu avoti un izlietojums. Tas ir jāizvērtē. Protams, ja grib, ostām var paņemt visu naudu. Viena no ostas funkcijām ir infrastruktūras attīstība, un šajos konkurences apstākļos, galvenokārt ar Krievijas ostām, tas ir būtiski," uzsver Leiškalns.

Viņš paredz, ka Ostas padomē uzstāsies ostu pārvaldnieki, un pateiks, kas tad ar ostu likuma grozījumiem ir izdarīts un ko tas nozīmē.

"Domāju, ka valdība ieklausīsies. Politiski maza grupa bez nākotnes nespēs uzspiest savus voluntāros un pastulbos lēmumus," tā Leiškalns raksturoja "Reformu partiju", kura iniciēja ostas maksu ieviešanu no šī gada 1.janvāra.

Iepriekšējā valdībā voluntāri ideja kļuvusi par koncepciju, un netika pat aprēķinātas idejas sekas transporta nozarei, tautsaimniecībai kopumā. "Šai valdībai neviens nevarēs diktēt nepārdomātus lēmumus, draudot ar budžeta neapstiprināšanu vai valdības krišanu," uzsvēra Leiškalns.

Valdības deklarācijā teikts, ka tiks izvērtēta iespēja izmantot ostu maksu tādu ostu infrastruktūras un aprīkojuma modernizēšanai, kas netiks atbalstīti finansēšanai no ES fondiem 2014.-2020.gada plānošanas periodā.

Leiškalns bija skeptisks par jaunās valdības deklarācijā izvirzīto mērķi efektivizēt ostu pārvalžu darbu. "Kā vēl var efektivizēt ostu pārvaldes, ja ostu pārvalžu darbībā lēmumus pieņem un lēmumus uzrauga valde, kuru veido četri pašvaldības un četri Ministru kabineta pārstāvji. Nezinu nevienu institūciju, kur būtu vēl tik efektīvi noteikta pušu pārvaldība un uzraudzība," uzsver ostu pārstāvis.

Leiškalns domā, ka definētais mērķis ir vienkārši "ieraksts", lai gan ministri vienmēr varot dot deleģētiem pārstāvjiem ostu valdē efektīvākus uzdevumus. Tāpat varot prasīt izpildi un argumentus.

Valdības deklarācijā minēto mērķi attīstīt trīs Latvijas lielās ostas kā savstarpēji papildinošus loģistikas centrus Leiškalns vērtē kā jau vairāk vai mazāk izpildītu, jo jau tagad ostas strādājot savstarpēji papildinoši, un visām trim kravu apjomi galvenokārt balstās uz tranzīta kravām.

"Ja skatās uz kravu plūsmu, izcelsmi un kravu virzieniem, tad ir redzams, ka ostas strādā viena otra sevi papildinoši," skaidro Leišlakalns.

Straujumas valdībai atvēlētos tikai astoņus mēnešus līdz Saeimas vēlēšanām lielo ostu pārstāvis par ārkārtēju faktu neuzskata, jo savulaik apmēram šāds laiks bijis valdību vidējais mūžs.

Ostu pārstāvis arī ir gandarīts, ka valdības deklarācijā nav iekļauta savulaik Reformu partijas iniciētā ideja, par kuru tā cīnījusies - ostu pārveidi akciju sabiedrībās. "Jā, iepriekš cīnījās par ostu akciju kotēšanu starptautiskās biržās jeb par pārvaldes privatizāciju. Domāju gan, ka viņi kopā ar Pavļutu (bijušais ekonomikas ministrs Daniels Pavļurs (RP)) ir šo slimību izslimojuši," secina Leiškalns.

Portāls Mixnews.lv jau ziņoja, ka Saeima trešdien apstiprināja jauno Straujumas veidoto valdību. Straujuma ir pirmā sieviete Latvijas vēsturē, kura ieņem Ministru prezidenta amatu. Par uzticības izteikšanu Ministru kabinetam balsoja 64 deputāti, pret bija 27 parlamentārieši, bet atturējās divi deputāti.

Foto: mixnews.lv

Komentāri 1
Munispirms 4 gadiem
Parazīti, kas uzsēdušies uz ostu infrastruktūru nu nekādi negri negrib maksāt nodokļus, kā to dara citi.