Pētijums: Latvijas iepirkšanās portālos pērn iztērēti 11 miljoni latu

фото

Ekonomika | 2013. gada 18. janvārī plkst. 14:10

2012.gadā Latvijas iedzīvotāji, iegādājoties preces un pakalpojumus kolektīvās iepirkšanās portālos, iztērējuši vairāk nekā 11 miljonus latu, liecina preču un pakalpojumu cenu salīdzināšanas portāla "Gudriem.lv" pētījuma dati.

Šā gada janvārī kuponu nozares tirgū darbojas 30 uzņēmumi, bet vēl pirms pusgada tirgus dalībnieku skaits bija 38 uzņēmumi. Nozares pārstāvji šajā gadā prognozē 10-20% apgrozījuma pieaugumu, kā arī paredz turpmāku uzņēmumu skaita samazināšanos. Pēc portāla "Gudriem.lv" datiem, 80% nozares tirgus apgrozījuma, tāpat kā pirms pusgada, veido trīs lielākie uzņēmumi - "Zizu.lv", "CityLife" un "Chery.lv".

Pagājušā gada laikā portāli pārdevuši vairāk nekā 1,6 miljonus kuponu. Vispieprasītākie bijuši skaistumkopšanas salonu, frizieru, ceļojumu un dažādu restorānu kuponi.

Runājot par pagājušā gada tendencēm un izsakot prognozes 2013.gadam, portāla "Gudriem.lv" pārstāve Kristīne Gema uzsvēra, ka šogad turpināsies mērena nozares konsolidācija.

"Pagājušajā gadā lielie kolektīvās iepirkšanās nozares spēlētāji paredzēja uzņēmumu samazināšanos par pieciem līdz septiņiem dalībniekiem. Ja šā gada laikā Latvijas kolektīvās iepirkšanās tirgū neparādīsies kāds no lielajiem, starptautiskajiem uzņēmumiem, kuriem ir spēcīgi izstrādāta tirdzniecības tehnoloģija un ievērojamas investīcijas attīstībai, 80% tirgus daļas vēl aizvien pārvaldīs trīs līdzšinējie tirgus līderi. Atlikušos 20% tirgus sadalīs 10-15 mazie uzņēmumi, atrodot savu nišu un klientu loku," norādīja Gema.

Tāpat portāla "Gudriem.lv" eksperti apgalvoja, ka 2013.gadā mēreni pieaugs kupona vidējā cena. Tas paredzams līdz ar kuponu tirgū pakāpeniski ienākošo dārgo un ekskluzīvo preču un galvenokārt tūrisma pakalpojumu īpatsvara palielināšanos.

Neskatoties uz tirgus stabilizēšanos, vērojama arī neliela bremzēšanās. "Tas acīmredzot saistās ar uzņēmumu pūlēm atrast jaunus veidus, kā piesaistīt pēc iespējas vairāk klientu. Lielākā daļa uzņēmumu jau ir ieviesuši bonusu sistēmu pastāvīgajiem klientiem, uzlabojuši preču piegādes servisu un pastāvīgi turpina uzlabot savu piedāvājuma klāstu. Pienācis laiks meklēt jaunus risinājumus," atzina portāla "Gudriem.lv" pārstāvji.

Kā ziņots, salīdzināšanas portāls "Gudriem.lv" darbību sāka 2009.gadā. Tas ir neatkarīgs interneta resurss, kura lietotājiem ir iespēja patstāvīgi salīdzināt dažādu pakalpojumu cenas.

Portāla operators ir SIA "Pineapple".

Kā liecina "Firmas.lv" informācija, uzņēmums reģistrēts 2009.gada janvārī, tā kapitāldaļas pieder Janīnai Lācei (40%), Zaznovam (40%), kā arī Dmitrijam Rutko (20%). 2011.gadā uzņēmuma apgrozījums bija 63 301 lats, savukārt peļņa bija 1200 latu.

Komentāri