LDz un Matīss aktualizē izdienas pensiju jautājumu dzelzceļa nozarē

фото

Ekonomika | 2014. gada 18. februārī plkst. 19:53

Jautājums par izdienas pensijām dzelzceļa nozarē patlaban kļūst arvien būtiskāks, jo ir pienācis brīdis, kad ievērojami palielinājies to cilvēku skaits, kuriem ir risks palikt bez ienākumiem, vēl nesasniedzot pensijas vecumu, biznesa portālam "Nozare.lv" norāda satiksmes ministrs Anrijs Matīss (V).

Šī iemesla dēļ kopā ar "Latvijas Dzelzceļu" (LDz) un Labklājības ministriju panākta vienošanās atrisināt šo jautājumu, skaidro ministrijā.

Otrdien Matīss un labklājības ministrs Uldis Augulis (ZZS) tikās ar LDz un Latvijas Dzelzceļnieku un satiksmes nozares arodbiedrības pārstāvjiem, lai pārrunātu jautājumu par izdienas pensijām dzelzceļa darbiniekiem, kuri, sasniedzot 55 gadu vecumu, vairs neatbilst valsts noteiktajiem veselības standartiem un tāpēc nedrīkst pildīt savus darba pienākumus.

Valsts noteikusi, ka būtiskākajās un atbildīgākajās dzelzceļa profesijās strādājošo dispečeru, mašīnistu, vilcienu sastādītāju, kā arī dežurantu veselības stāvoklim ir jāatbilst samērā augstiem standartiem. Pretējā gadījumā šie cilvēki nedrīkst pildīt savus pienākumus - strādāt savā arodā. Šo profesiju darba ikdiena saistīta ar paaugstinātu stresa līmeni un ir ļoti saspringta. No šo cilvēku darba atkarīga citu cilvēku drošība un veselība, skaidro Satiksmes ministrijā.

LDz viceprezidents Aivars Strakšas norāda, ka, ja darbinieks, kurš ir lielisks sava aroda lietpratējs un ir pelnījis labu atalgojumu, vairs neatbilst valsts noteiktajiem veselības standartiem, atbilstoši valsts likumdošanai uzņēmumam ir jāatbrīvo no darba.

Ja cilvēks vēl nav sasniedzis pensijas vecumu, tad būtībā viņš no labi pelnoša darba ņēmēja kļūst par bezdarbnieku un rada izmaksas valsts sociālās apdrošināšanas sistēmai. LDz esot atbildīgs par saviem darbiniekiem, tāpēc ļoti intensīvi LDz strādājot ar valdību pie šī jautājuma atrisināšanas, uzsver Strakšas.

Arodbiedrības vadītājs Savēlijs Semjonovs uzskata, ka jānodrošina sociālās aizsardzības sistēma tā, lai darbinieks, kurš amatā nostrādājis vismaz 20 gadus un kura kopējais darba stāžs veido vismaz 25 gadus, drīkstētu saņemt izdienas pensiju, sasniedzot 55 gadu vecumu, ja viņa veselības stāvoklis neatbilst profesijai nepieciešamajiem kritērijiem.

Atbilstoši Latvijas Dzelzceļnieku un satiksmes nozares arodbiedrības aplēsēm izdienas pensiju jautājums skar gandrīz 1600 darbiniekus.

Foto: Māris Morkāns, mixnews.lv

Komentāri