Rīgas Melnā balzama produktu pārdošanas apjomi pieauga par 13 procentiem, Mixnews.lv

Rīgas Melnā balzama produktu pārdošanas apjomi pieauga par 13 procentiem

фото

Ekonomika | 2014. gada 24. februārī plkst. 20:52

Alkohola ražotājas AS "Latvijas balzams" zīmola "Rīgas Melnais balzams" produktu pārdošana vietējā un eksporta tirgū kopumā 2013.gadā, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, augusi par 13% jeb 879 000 eiro un sasniegusi 7,4 miljonus eiro, liecina uzņēmuma paziņojums biržā "NASDAQ OMX Riga".

Vietējā tirgū "Rīgas Melnā balzama" produktu tirdzniecībā sasniegts 13%, bet eksportā - 14% pieaugums. "Rīgas Melnais balzams" un tā grupas produkti 2013.gadā ir bijis pārdotākais "Latvijas balzama" ražotais dzērienu zīmols uzņēmuma tiešā eksporta tirgos, kur produkcijas realizācijas apjoms ražotāja cenās pārsniedzis 2,3 miljonus eiro.

Būtisku izaugsmi izdevies sasniegt "duty free" jeb beznodokļu tirdzniecības zonā Rīgas lidostā, kur balzama grupas produktu pārdošana augusi par 21%. Šim specifiskajam tirgum tika radīti arī īpaši dzēriena iepakojumi un komplekti, norāda uzņēmumā. Pārdotāko zīmolu vidū eksporta tirgos ir arī brendijs "Grand Cavalier", kas ir Lietuvas tirgus līderis savā kategorijā, kā arī pērn radītais "Riga Black Vodka" degvīns.

Straujāko pārdošanas pieaugumu balzama produktu grupā pērn, līdzīgi kā 2012.gadā, uzrādījis "Rīgas Melnais balzams ar upeņu garšu", kura pārdošanas apjomi kopumā kāpuši par 28%. Šī dzēriena realizācija vietējā tirgū pērn augusi par 23%, savukārt eksporta tirgos pārdošanas rādītāji kāpuši par 50%.

Lielākie balzama tirgi pērn bijuši Ukrainā un Krievijā. Ukrainā šī dzēriena pārdošana augusi par 38%, savukārt Kaļiņingradas apgabalā realizācijas apjomus izdevies dubultot.

Kā ziņots, "Latvijas balzama" auditētais apgrozījums 2012.gadā pēc nodokļu nomaksas bija 67,394 miljoni eiro, kas ir 1% pieaugums salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu, kad kompānija apgrozīja 66,751 miljonu eiro.

Uzņēmuma auditētā peļņa 2012.gadā bijusi 5,966 miljoni eiro, kas ir 14,86% pieaugums salīdzinājumā ar 5,194 miljonu eiro peļņu 2011.gadā. Savukārt uzņēmuma rentabilitātes rādītājs - tīrā peļņa pret apgrozījumu - 2012.gadā pieauga par 1,1 procentpunktu salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu.

Pagājušā gada finanšu rādītājus uzņēmums vēl nav publiskojis. "Latvijas balzams" dibināts 1900.gadā, pašreizējo nosaukumu ieguvis 1970.gadā. Uzņēmums ražo vairāk nekā 130 dažādu nosaukumu dzērienus.

"Latvijas balzama" lielākais akcionārs ir kompānija "SPI Regional Business Unit BV", kam pieder 89,53% akciju.

Komentāri