Mobilly sašutis par Rīgas satiksmes rīcību

фото

Ekonomika | 2014. gada 7. martā plkst. 12:07

Pēdējās dienās daļa oranžo "Mobilly" zonu uzlīmju uz autostāvvietu maksas aparātiem tiek aizstātas ar "Rīgas satiksmes" veidotajām, par ko neizpratnē ir uzņēmumā "Mobilly", kura pārstāvji savu sašutumu izteikuši arī savā mājaslapā.

"Daudzi mūsu klienti atkal ir neizpratnē - vai tomēr būs pārmaiņas "Mobilly" stāvvietu apmaksas sistēmā? Nē - "Mobilly" strādā un strādās kā līdz šim," teikts uzņēmuma paziņojumā.

Uzņēmuma pārstāvji atgādina, ka Rīgas mērs Nils Ušakovs (SC) 2013.gada 5.decembrī publiski visiem apsolīja, ka "Rīgas satiksmes" apmaksas sistēmas pilnveidošana klientus neskars un lauzt līgumu ar "Mobilly" neviens negrasās.

"Ja pamanāt mulsinošās zilās "Rīgas satiksmes" uzlīmes uz autostāvvietu maksas aparātiem, ziniet, ka mūsu norēķinu sistēma nemainās," skaidro uzņēmuma pārstāvji.

"Rīgas satiksmes" preses sekretārs Viktors Zaķis aģentūrai LETA skaidroja, ka uzņēmums sācis pāreju uz "jaunu dizaina standartu".

Tā kā "Mobilly" vairs nav vienīgais uzņēmums, kas nodrošina iespēju norēķināties par stāvvietu ar īsziņas starpniecību, turklāt jautājums par informācijas izvietošanu uz norēķinu automātiem juridiski nav sakārtots, "Rīgas satiksme" neredzot pamatu turpmāk izvietot arī "Mobilly" uzlīmes.

Zaķis norāda, ka uz aparātiem ir izvietota klientiem nepieciešamā informācija un tas, ka uz tiem vairs nav redzamas "Mobilly" uzlīmes, nenozīmē, ka "Rīgas satiksmes" sadarbībā ar šo uzņēmumu kaut kas būtu mainījies, - pakalpojums, kaut neredzams, joprojām ir pieejams.

Uzņēmuma pārstāvis skaidro, ka "Mobilly" identifikācijas uzlīmes ir sava veida reklāma, taču juridiski jautājums par šādas informācijas izvietošanu uz maksas automātiem nav sakārtots. "Arī uz e-taloniem mēs neliekam informāciju par veikaliem, kuros tos var iegādāties, - tā būtu reklāma," skaidroja Zaķis.

Kā biznesa portālam "Nozare.lv" norāda "Mobilly" valdes priekšsēdētājs Kārlis Andersons, ja reiz "Rīgas satiksme" ir nolēmusi turpināt sadarbību ar uzņēmumu, tad no konkurences viedokļa būtu korekti, ja jaunajās uzlīmēs būtu informācija par visām norēķinu iespējām. Līdzīgi, kā tas esot veikalā, kur blakus redzami gan "Visa", gan "MasterCard" logotipi.

"Savādāk "Mobilly" klienti patlaban tiek mulsināti. Ja uzlīmju izskats un novietojums ir jāsakārto juridiski, tad to noteikti vajag darīt, bet ņemot vērā godīgas konkurences principus un klientu intereses," uzsver Andersons.

Pērn decembra sākumā sociālajos tīklos publiskotajā vēstulē, ko "Rīgas satiksmes" vārdā nosūtījis jaunveidotais uzņēmums "SMSRīga", tika norādīts, ka no 2014.gada 1.jūnija "Rīgas satiksme" pārtrauks sadarbību ar SIA "CityCredit" jeb "Mobilly". Vēstulē arī minēts, ka jaunā sistēma samazinās izmaksas par SMS atbildēm, nodrošinās pēcapmaksu un sistēmu regulāri auditēs starptautiska kompānija.

Viens no "Mobilly" īpašniekiem Normunds Bergs pēc tam centās sarunāt tikšanos ar galvaspilsētas mēru Nilu Ušakovu, uz ko viņam tika atbildēts, ka sarunām būtu jānotiek starp iesaistītajiem uzņēmumiem, un tikšanās tika atteikta.

Par radušos situāciju ieinteresējās arī ekonomikas ministrs Daniels Pavļuts un izteicās, ka Rīgas domei uzņēmējdarbībā nebūtu jājaucas. Līdzīgu nosodījumu izteica arī Latvijas Informācijas tehnoloģiju un telekomunikāciju asociācijas (LIKTA) prezidente Signe Bāliņa.

2013.gada nogalē Konkurences padome (KP) par konkurences kavēšanu piesprieda 3237 eiro sodu Rīgas sabiedriskā transporta e-talonu sistēmas uzturētājai SIA "Transporta telemātikas sistēmas", kas, kā iepriekš vēstīja LTV raidījums "De facto", ir interneta domēna "SMSRīga" lietotāja.

Lietas izpēti KP sāka pēc SIA "Nordeka serviss" iesnieguma - "Transporta telemātikas sistēmas" rīcības rezultātā tika ievērojami vājinātas šī uzņēmuma iespējas veiksmīgi darboties jaunākās paaudzes kases aparātu tirdzniecības un apkalpošanas jomā.

Foto: riga24.lv

Komentāri