Rīgas brīvosta jau tagad varētu apkalpot ap 170 000 TEU Ķīnas kravu, Mixnews.lv

Rīgas brīvosta jau tagad varētu apkalpot ap 170 000 TEU Ķīnas kravu (1)

фото

Ekonomika | 2014. gada 8. martā plkst. 12:11

Rīgas brīvostai ir visas iespējas jau tagad sākt apkalpot Ķīnas konteinerkravas, ja tās sāktu transportēt caur Latviju, biznesa portālam "Nozare.lv" norāda ostā.

"Brīvostā ar konteineru kravu pārkraušanu nodarbojas trīs uzņēmumi, kuri pēdējo gadu laikā ir veikuši modernizācijas darbus, lai uzlabotu konteineru kravu apkalpošanas kvalitāti. Šo uzņēmumu kopējā jauda ir 550 000 konteineru vienību jeb TEU, no tās tiek pārkrauts apmēram 70%, tātad apmēram 30% (165 000 TEU) papildus varam apstrādāt," skaidro ostas pārstāve Anita Leiškalne.

Vienlaikus gan tiek uzsvērts, ka visā loģistikas ķēdē osta ir tikai viens no posmiem, tāpēc svarīgi saprast, kādu kapacitāti "Latvijas Dzelzceļš" (LDz) var nodrošināt šādu kravu nogādāšanai līdz ostai.

LDz prezidents Uģis Magonis šonedēļ norādīja, ka Ķīnai ir sniegts vienots piedāvājumus, kuru var piedāvāt Latvija. Viņš norādīja, ka Ķīnas uzņēmēji ir labi informēti par Latvijas iestrādnēm un ķīniešiem par tām ir interese.

Viņš gan bija atturīgs prognozēs, kad Ķīnas preces lielākos daudzumos varētu sākt transportēt caur Latviju, vien atzina, ka pēc pāris mēnešiem skaidrība būšot daudz lielāka. Vienlaikus Magonis atzina, ka perspektīva ir liela, lai arī liels darbs vēl esot priekšā. Viņš norādīja, ka situācija ir sarežģīta, jo Ķīnas preces jau pa citiem ceļiem tiek vestas uz Eiropu, taču Latvijai esot jāmāk izmantot tās priekšrocības, kuras tai ir, piemēram, brīvās ekonomiskās zonas, kuras ir arī ostās, un tās ļaušot piesaistīt Ķīnas investīcijas ostās.

Statistika liecina, ka, Krievijai kravas pārorientējot uz savām ostām, kā arī ņemot vērā citus apstākļus, LDz meitasuzņēmums "LDz Cargo" pagājušajā gadā pārvadāja par 7,9% mazāk kravu nekā 2012.gadā.

Foto: www.latvianphoto.com

Komentāri 1
Munispirms 4 gadiem
Var jau sapņot, bet krievi neļaus.