Atjaunojot dzelzceļa līniju Mažeiķi - Reņģe, LDz kravu apjomi pieaugs, Mixnews.lv

Atjaunojot dzelzceļa līniju Mažeiķi - Reņģe, LDz kravu apjomi pieaugs

фото

Ekonomika | 2014. gada 17. aprīlī plkst. 20:56

Ja tiks atjaunota dzelzceļa līnija Mažeiķi-Reņģe VAS "Latvijas Dzelzceļš" pārvadāto kravu apjomi viennozīmīgi pieaugs, biznesa portālam "Nozare.lv" norāda uzņēmuma pārstāvis Māris Ozols.

Viņš gan pagaidām atturas minēt konkrētu kravu apjomu pieaugumu, taču atzīst, ka pārsvarā kravas varētu nākt no Mažeiķu naftas pārstrādes rūpnīcas, bet ne tikai.

Satiksmes ministrijā savukārt skaidro, ka Latvija visdažādākā līmeņa tikšanās reizēs ir aicinājusi Lietuvu risināt slēgto dzelzceļa līniju - gan Mažeiķi-Reņģe (kas būtu taisnākais ceļš no Mažeiķiem uz Rīgu), gan Mažeiķi-Lietuvas robeža virzienā uz Liepāju (kas būtu taisnākais ceļš no Mažeiķiem uz Liepāju), gan Kretinga-Skuodas (kas caur Priekuli būtu taisnākais ceļš no Mažeiķiem uz Klaipēdu) - jautājumus. Kā uzsver ministrijā, tieši šo līniju atvēršana rastu iespēju Mažeiķu rūpnīcas naftas produktu nogādāšanai rast "optimālos transporta ceļus".

Kā ziņots, atbalstot dziļās finansiālās grūtībās nonākušo naftas pārstrādes un transportēšanas kompāniju "Orlen Lietuva", Lietuvas valdība cita starpā varētu atjaunot arī dzelzceļa posmu Mažeiķi-Reņģe, tā palīdzot risināt uzņēmuma loģistikas problēmas, vēsta "Ekspertai.eu". Šādu solījumu Lietuvas premjerministrs Aļģirds Butkevičs aprīļa sākumā esot devis Polijas valdības vadītājam Donaldam Tuskam.

Lēsts, ka Mažeiķu uzņēmuma neto zaudējumi pērn sasnieguši 94 miljonus ASV dolāru. Patlaban tas gatavo ārkārtējās situācijas rīcības plānus, plānojot atlaist aptuveni 100 darbinieku. Šīs nedēļas sākumā, apmeklējot Mažeiķu uzņēmumu, premjers tikās ar "Orlen Lietuva" valdi un pārsprieda uzņēmuma finanšu rādītāju kraso kritumu. "Orlen Lietuva" ģenerāldirektors Ireneušs Fanfara savukārt izklāstīja konkrētus risinājumus situācijas uzlabošanai. Tikšanās laikā īpaša uzmanība pievērsta iniciatīvām, kas ļautu samazināt loģistikas izmaksas. "Orlen Lietuva" uzskata, ka uzņēmuma finansiālo stāvokli ļautu uzlabot gan naftas produktu vads no Mažeiķiem līdz kompānijas "Klaipedos nafta" terminālim, gan labvēlīgāki dzelzceļa kompānijas "Lietuvos geležinkeliai" pārvadājumu tarifi.

Kā ziņots, pērnruden Lietuva atsaucās Latvijas aicinājumam "pragmatiski un rezultatīvi" izvērtēt atsevišķu dzelzceļa posmu atjaunošanas ekonomisko pamatojumu. Atkārtoti tika aktualizēts arī jautājums par dzelzceļa satiksmes atjaunošanu posmos Mažeiķi-Reņģe.

Latvija vairākkārt lūgusi Lietuvas pusi atjaunot dzelzceļa satiksmi posmā Mažeiķi-Reņģe. Naftas kompānijas "Orlen Lietuva" un Lietuvas dzelzceļa kompānijas konflikta dēļ šis 19,5 kilometrus garais posms negaidīti tika slēgts 2008.gadā, atsaucoties uz sliežu ceļu slikto stāvokli un steidzamu remontdarbu nepieciešamību, bet 2010.gada vasarā viens sliežu ceļa posms šai līnijā tika demontēts. Kompānijai līdz ar to nācies izmantot garāku un dārgāku eksporta maršrutu uz Rīgas ostu.

Uzņēmumam "Latvijas Dzelzceļš" savukārt šajā virzienā nākas uzturēt infrastruktūru, kas netiek lietota, un līdz ar to sadārdzinās kopējās infrastruktūras lietošanas maksas.

Komentāri