Liepājas ostas akcijas pārdos bez izsoles

фото

Ekonomika | 2014. gada 29. aprīlī plkst. 17:52

Otrdien maksātnespējīgās AS "Liepājas metalurgs" maksātnespējas administrators Haralds Velmers nosūtīja uzņēmuma kreditoriem mantas pārdošanas plāna precizējumus, kuros ir noteikts, ka AS "Liepājas osta LM" akcijas tiks pārdotas bez izsoles jeb tiešajā piedāvājumā, ziņo "Nozare.lv".

Akciju pārdošana tiks izsludināta vismaz vienā biznesa laikrakstā un portālā Latvijā un piedāvājumus varēs iesniegt mēneša laikā, informē Velmers.

Precizējumi plānā attiecas uz "Liepājas metalurga" ieķīlāto un neieķīlāto mantu, kas nav saistīta ar uzņēmuma pamatražotni. Tie veikti, ņemot vērā saņemtos kreditoru iebildumus un priekšlikumus, precizējumus mantas novērtējumos, faktisko apstākļu izmaiņas un jauniegūto informāciju.

""Liepājas osta LM" un "Liepājas metalurgs" ir divi dažādi biznesi. Ievērojot ostas sarežģīto saimniecisko situāciju, uzņēmuma pārdošanai un restrukturizācijai ir nepieciešama atsevišķa un kompleksa pieeja. Tas vienlaicīgi palīdzēs risināt gan "Liepājas ostas LM" tālāko darbību, gan arī "Liepājas metalurga" pārdošanas jautājumus. Bez pamatražotnes "Liepājas ostu LM" var pārdot vieglāk un tādējādi ātrāk atrisināt ostas kritisko finansiālo situāciju. Savukārt "Liepājas metalurga" cena varētu negatīvi mainīties, ja uzņēmumu pārdotu kopā ar nopietnajām ostas finansiālajām saistībām," norāda Velmers.

"Pieņemot lēmumu par "Liepājas ostas LM" pārdošanas veidu, es rīkojos ne tikai kā pārdevējs, bet arī kā ostas akcionāra pārstāvis, kuram ir būtiska uzņēmuma nākotne. Pārdodot "Liepājas ostu LM" tiešajā piedāvājumā, būs iespēja labāk novērtēt iespējamo pircēju redzējumu par turpmāko ostas attīstību un salīdzināt to. Vienlaikus tas neizslēdz arī iespēju, ka kāds no investoriem būs ieinteresēts nopirkt gan "Liepājas ostu LM", gan "Liepājas metalurgu"," piebilst "Liepājas metalurga" maksātnespējas administrators.

Gadījumā, ja piedāvājumu izvērtēšanas procesā administrators konstatēs, ka iesniegtie piedāvājumi neatbilst "Liepājas metalurga" efektīvai maksātnespējas procesa nodrošināšanai, uzņēmuma kreditoru vai "Liepājas ostas LM" interesēm, "Liepājas metalurgam" piederošās akcijas tiks pārdotas izsolē Civilprocesa likumā un Maksātnespējas likumā noteiktajā kārtībā.

Tajā pašā laikā "Liepājas metalurgam" tiks saglabāta arī pieeja ostas pakalpojumiem, kas jau sākotnēji bija būtisks uzņēmuma pārdošanas mērķis. To nodrošinās ar jaunizveidotā meitasuzņēmuma SIA "50. piestātne" palīdzību, kura pirms "Liepājas metalurga" darbības apturēšanas pamatā tika izmantota uzņēmuma vajadzībām.

Precizētajā mantas pārdošanas plānā ir noteikts, ka SIA "50. piestātne" tiks pārdota kopā ar "Liepājas metalurga" pamatražotni bez izsoles.

Precizējumi attiecas arī uz SIA "Rūķis LM" kapitāla daļu pārdošanas veidu, kuras paredzēts pārdot izsolē. Tāpat precizējumos norādīts, ka Igaunijā reģistrētā "LM Ressurss" un Baltkrievijā reģistrēta "Torgovij dom "Liepaiskij Metalurg"" kapitāla daļas netiks pārdotas, jo ir uzsākts darbs pie abu sabiedrību likvidācijas.

Līdz ar to pārdošana nebūtu izdevīga, jo ar to saistītie izdevumi būtu lielāki nekā finansiālais ieguvums. Pārdotas netiks arī SIA "Sporta klubs Liepājas metalurgs" kapitāla daļas, jo SIA "Sporta klubs Liepājas metalurgs" ir pasludināts maksātnespējas process.

AS "Liepājas osta LM" varētu lūgt ierosināt tiesiskās aizsardzības procesu (TAP), lai uzņēmums varētu mēģināt atrisināt savas problēmas, iepriekš sacīja Velmers.

Šāds solis varētu būt nepieciešams, jo, iespējams, ka "Liepājas ostai LM" būs jāatmaksā valsts budžetā 28 375 874,90 eiro, ko veido pievienotās vērtības nodokļa (PVN) parāds, nokavējuma nauda un soda nauda par nesamaksāto PVN.

"Liepājas ostas LM" kravu apgrozījums pērn samazinājies par 45%.

"Liepājas osta LM" ir lielākā Liepājas ostas stividorkompānija, kas līdz šim ik gadu ir nodrošinājusi ostai stabilu kravu plūsmu, tomēr 2013.gadā līdz ar uzņēmuma māteskompānijas "Liepājas metalurgs" maksātnespēju ievērojami samazinājās kravu apgrozījums. Ja 2012.gadā kompānija pārkrāva 2,67 miljonus tonnu kravu, tad 2013.gadā - vien 1,47 miljonus tonnu.

Foto: liepaja.lv

Komentāri