Eksperti: Latvijas tēls pasaulē jāpopularizē ar ekoloģiski tīrajiem produktiem

фото

Ekonomika | 2013. gada 1. februārī plkst. 21:17

Latvijas tēlu pasaulē varētu popularizēt šeit ražotā ekoloģiski tīrā pārtikas produkcija, piektdien seminārā "Zaļā tautsaimniecība ‒ potenciālā Latvijas starptautiskā identitāte un preču zīme" atzina vairāki sanākušie eksperti, ziņo BNS.

Brīvības un solidaritātes fonda valdes loceklis Ansis Dobelis semināra laikā pastāstīja, ka tīra vide un ekoloģiski tīra produkcija varētu kalpot par starptautisko Latvijas atpazīstamības tēlu, vienlaicīgi popularizējot starptautiskā līmenī arī šeit ražotās preces, kuras tālāk varētu pārdot pasaulē. "Piemēram, Vācija ir slavena ar tur ražotajām elektroprecēm, bet Latvija varētu būt slavena ar videi draudzīgu pārtikas produktu ražošanu," teica Dobelis.

Arī uzņēmuma "Dabas dobe" vadītājs Ervīns Labanovskis pievienojās Dobeļa teiktajam, minot, ka valsts tēls palīdz pārdot tajā ražoto produkciju. Turklāt, ja valstij starptautiskā vidē ir labs tēls, tās ekonomikai paveras plašākas investīciju piesaistes iespējas. Vienlaikus gan viņš norādīja, ka valsts tēls jāveido uz patiesiem apgalvojumiem un nav vērts sev censties piedēvēt lietas, kuras neeksistē.

Labanovskis arī uzsvēra, ka pašlaik Latvijas tēlu kā videi draudzīgu valsti traucē veidot šādu kampaņu nepastāvība un periodiskums. Tomēr viņš norādīja, lai gan daudzi citi rādītāji Eiropas kontekstā Latvijai ir vāji, Latvijas stiprā puse ir "zaļas valsts" statuss, kas ir ne vien Eiropas, bet pasaules līmenī. Kā tuvāko rīcību Labanovskis atzīmēja saskaņotu zīmolvedību un politiku, piebilstot, ka valsts tēlam jābūt vienkāršam un viegli uztveramam.

Viņš arī aicināja politiķus aktīvāk iesaistīties videi draudzīgu dzīvesveida popularizēšanā un šo mērķi iekļaut valsts ārpolitikā. Tādējādi, pēc viņa domām, vienlaicīgi tiktu popularizēta arī ekoloģiski tīrā produkcija, kas ražota Latvijā.

Savukārt ekonomikas ministra Daniela Pavļuta padomniece Ilona Platonova atzīmēja, ka Latvijas konkurētspējas lielākā problēma ir tā, ka vietējie produkti tiek ražoti tik nelielos apjomos, ka nav konkurētspējīgi cenas ziņā – pašizmaksa ir parāk augsta. Tāpat Latvijā saražotās produkcijas apjoms nereti ir nepietiekams, lai apmierinātu pasūtītāju vajadzības ārpus Latvijas, atzina Platonova un piebilda, ka būtu nepieciešams arī runāt nevis par to, kā valstij attīstīt zīmolu, bet gan kā piepildīt to ar saturu.

Foto: no vietnes interiorzine.com

Komentāri