Eksperti: Darbā nepieņem augstskolas diploma dēļ, Mixnews.lv

Eksperti: Darbā nepieņem augstskolas diploma dēļ

фото

Ekonomika | 2015. gada 5. februārī plkst. 17:11

Iegūtajiem augstskolu diplomiem ne vienmēr ir noteicošā loma jauna darbinieka izvēlē, notikušajā diskusijā par mūžizglītības nozīmi secināja uzaicinātie personālvadības speciālisti, ziņo LETA.

Bieži vien, vērtējot potenciālos darbiniekus, uzņēmumi vērtē personas spēju pielāgoties jauniem apstākļiem, kas paredz arī nepārtrauktu mācīšanos un jaunu prasmju apgūšanu. Atsevišķās jomās, piemēram, informācijas tehnoloģiju jomā, viens no būtiskākajiem kritērijiem esot cilvēka spēja nemitīgi sekot izmaiņām nozarē un vēlme un iespēja tās apgūt, uzsvēra diskusijas dalībnieki. Protams, iegūto izglītību apliecinoši dokumenti ir liels palīgs darbinieka izvēlē, tomēr tas vairāk norādot par cilvēka spēju sākt un pabeigt kādu nozīmīgu darbu, liecinot par viņa uzņēmīgumu un darbspējīgumu, norādīja uzņēmuma "Siemens" Latvijas filiāles personāla vadītāja Dzintra Rubule.

Rubule uzsvēra, ka potenciālie darba devēji nereti lielu vērību pievērš kandidāta dzīves un darba stāsta pašinterpretācijai, kurā jābūt saskatāmai personas motivācijai un pārliecībai par pareizās jomas izvēli.

Latvijas Personāla vadīšanas asociācijas valdes locekle Ingrīda Rone norādīja, ka tehnoloģiju un citu nozaru attīstības ātrums mudina gan darba devējus, gan darba ņēmējus meklēt jaunas mācīšanas un mācīšanās iespējas, lai kāpinātu personu konkurētspēju darba tirgū. Viņa uzsvēra, ka pašlaik arvien vairāk pieaug mūžizglītības nozīme, kas nozīmē, ka cilvēkiem, lai veiksmīgi iekļautos darba tirgū, nepārtraukti jāatjauno un jāpilnveido gan zināšanas, gan prasmes, kas ir laikam aktuālas.

Lai kāpinātu savu darbinieku prasmju līmeni, Latvijas uzņēmumi nereti paši izstrādā apmācības programmas, kas ir maksimāli pietuvinātas reālajām uzņēmuma vajadzībām un mērķiem, tādējādi ne tikai sniedzot ieguldījumu katra darbinieka izaugsmē, bet arī kāpinot savu darbinieku darba kvalitāti, skaidroja Rone.

Rubule uzsvēra, ka viens no labākajiem veidiem, kā mudināt darbiniekus pagūt jaunas prasmes, ir "nostādīt viņus ārpus komforta zonas, kas spiedīs meklēt jaunus, iespējams, sākotnēji nezināmus risinājumus, tādējādi veicinot mācīšanās procesu". Arī informācijas aģentūras LETA Reklāmas servisa izpilddirektore Solvita Ķieģele uzsvēra, ka mācīšanās process vislabāk norit darbībā, kas sekmē veiksmīgāku prasmju un zināšanu apguvi.

Foto: Toms Grīnbergs, Latvijas Universitātes Preses centrs

Komentāri