Kolektīvās iepirkšanās portālos iedzīvotāji iztērē 26 miljonus eiro, Mixnews.lv

Kolektīvās iepirkšanās portālos iedzīvotāji iztērē 26 miljonus eiro

фото

Ekonomika | 2015. gada 11. martā plkst. 18:45

Pagājušā gada laikā Latvijas iedzīvotāji ir iztērējuši 26,3 miljonus eiro preču un pakalpojumu iegādei kolektīvās iepirkšanās portālos, kas ir 45% pieaugums salīdzinājumā ar 2013.gada rādītājiem, liecina salīdzināšanas portāla "Gudriem.lv" apkopotie dati.

Lielākos ieņēmumus 2014.gadā devuši ceļojumu, apģērbu un apavu, kā arī mājas preču kuponi. Ceļojumu kuponu iegādei Latvijas iedzīvotāji pagājušā gada laikā iztērējuši 10 miljonus eiro.

"Preču un pakalpojumu iegāde, izmantojot kuponu piedāvājumus, atņēmusi veikaliem daļu klientu. Gada laikā kuponu tirgus apjoms pieaudzis par 45%. Tas norāda, ka šis tirgus pašlaik atrodas aktīvā attīstības stadijā. Tirgus pieaugums 2013.gadā, salīdzinot ar 2014.gadu, bija vien 15%," norādīja "Gudriem.lv" pārstāve Kristīne Gema.

Ja iepriekšējos gados pēc pārdoto kuponu apjoma paši populārākie kuponi Latvijas iedzīvotāju vidū bija piedāvājumi kategorijā "Mājai un dārzam", apģērba un aksesuāru kuponi, kā arī frizētavu un skaistumkopšanas salonu kuponi, patlaban pirmajās vietās ir arī kuponi, kuri piedāvā atpūtas pasākumus, ārstniecību, kā arī pārtiku un dzērienus. Savukārt pēc apgrozījuma jau trešo gadu pēc kārtas pirmajā vietā ir kuponi, kuri piedāvā ceļojumus.

"Apmēram 70% ir ceļojumu kuponi. Pirmās topa vietas aizņem ceļojumu kuponi uz Turciju, Horvātiju un Bulgāriju ar 50% atlaidi. Kopumā Latvijas iedzīvotāji ceļojumu kuponu iegādei pagājušā gada laikā iztērējuši 10,037 miljonus eiro. Šobrīd šajā segmentā darbojas jau trīs spēlētāji,” skaidroja Gema.

Otrajā vietā pēc naudas apgrozījuma ir kuponi, ar kuru starpniecību var iegādāties apģērbus un aksesuārus. Šo kuponu iegādei iedzīvotāji iztērējuši 1,9 miljonus eiro. Trešajā vietā - preces mājai un dārzam - 1,8 miljoni eiro, pēc tam seko sejas procedūru kuponi - 1,19 miljoni eiro un veselības aprūpes kuponi - 1,16 miljoni eiro.

Pēc portāla datiem, šā gada janvārī kuponu portālu tirgus aktīvo dalībnieku skaits bija 25 uzņēmumi. Tirgus līderi ir "Zizu" (19,5% tirgus daļas), "Cherry" (18,5%), "Citylife" (15,4%) un "Pērkamkopā" (12,3%).

Komentāri