Latviešu uzņēmēja Anglijā sāk neparastu biznesu, Mixnews.lv

Latviešu uzņēmēja Anglijā sāk neparastu biznesu

фото

Ekonomika | 2015. gada 20. martā plkst. 15:01

Anglijā dzīvojošā latviešu uzņēmēja Renāte Kalniņa sākusi izstrādāt mobilo lietotni “Tipit”, ar kuras palīdzību varēs saņemt un pārskaitīt dzeramnaudu no un uz banku kontiem un pateicībā par labu servisu, atbalstīt konkrētu viesmīli vai citu apkalpojošo personālu.

Pasaulē aizvien vairāk tiek izmantoti elektroniskie maksājumi un pieaug bezskaidras naudas norēķini - samazinoties skaidras naudas maksājumiem, tiek ietekmēta naudas plūsmu arī sabiedriskās ēdināšanas apkalpošanas industrijā strādājošajiem.

„Vēl viens aspekts, kas veicinājis jaunās idejas attīstību, ir negodīga dzeramnaudu izmaksa gadījumos, kad dzeramnaudas tiek liktas kopā un pēc tam sadalītas starp kolēģiem. Tādejādi ne tikai slinkākie iegūst tādu pašu dzeramnaudu, bet daļu naudas saņem menedžeri un vēl sadala dzeramnaudu starp virtuves, bāra un citiem darbiniekiem. Negatīvu sabiedrības reakciju arī izpelnījušies uzņēmumi, kas dzeramnaudas izmanto, lai papildinātu darbinieku minimālās algas,” atzīst projekta idejas autore un uzņēmēja Renāte Kalniņa.

Ar „Tipit” palīdzību klienti varēs pārskaitīt dzeramnaudu konkrētam darbiniekam, vai, ja restorāns izmanto kopēju dzeramnaudu politiku, klienti varēs precīzi redzēt - cik un kurš no apkalpojošā personāla saņems daļu dzeramnaudas. Mobilā sistēma pārskaitīs naudu saņēmēju kontā, tādejādi mazinot risku, ka naudu saņems kāds cits.

Pēdējo 12 mēnešu laikā Kalniņa un viņas sadarbības partneris Lī Hazlhērsts investējuši līdzekļus idejas izstrādei, zīmola veidošanai, dizainam un tehniskā prototipa veidošanai. Šobrīd komanda strādā pie gala produkta, to plānojot publiskot vasaras sākumā. Tāpat ir sākta kolektīvās finansēšanas (crowdfunding) kampaņa (noslēgsies 3.aprīlī) ar aicinājumu finansiāli atbalstīt jaunā projekta realizāciju.

“Esam ieguldījusi ļoti daudz laika un visus iespējamos līdzekļus, lai varētu tikt līdz produkta izstrādei. Vasaras sākumā produktu testēsim tirgū, lietotne ir arī jāpopularizē - tam ir nepieciešami finanšu līdzekļi, kurus ceru savākt ar tehnoloģiju un inovāciju entuziastu palīdzību,” atzīst Kalniņa.

Foto: Facebook

Komentāri