Laima maina šokolādes recepti, Mixnews.lv

Laima maina šokolādes recepti

фото

Ekonomika | 2015. gada 5. jūnijā plkst. 14:28

Lai gan iepriekšējos gados AS "Laima" pozicionējās kā uzņēmums, kas šokolādi ražo pats no Ganā iepirktām kakao pupām, neizmantojot pusfabrikātus, pieaugošās konkurences un kvalitātes standartu dēļ uzņēmums pāries uz produkcijas ražošanu no kakao masas, atzina "NP Foods" valdes priekšsēdētājs Eriks Smits Hansens.

"Tas tiek darīts pārtikas drošības dēļ, lai uzturētu kvalitātes standartus un spētu konkurēt eksporta tirgos. Pasaulē strauji pieaug kvalitātes standarti, un "Laima", turpinot pašdarbības ceļā pārstrādāt pupas, nevarēs konkurēt un būs zaudētājos," sacīja Hansens.

Viņš arī norādīja, ka patlaban tiek apzināti pieci seši kakao masas ražotāji, kuri pasaules šokolādes industrijā ražotājiem piegādā kakao masu, savukārt Rīgas ražotnē tiek veikti izmēģinājumi, lai "Laimas" produktiem raksturīgo garšu piemērotu iepērkamajai masai. Pāreja uz šokolādes ražošanu no gatavas masas varētu sākties šā gada beigās.

"Kakao masa būs augstākajā kvalitātē, augu eļļas netiks pielietotas. Gadā "Laima" saražo ap 4,7 miljoniem kilogramu šokolādes, un pāreja uz kakao masas izmantošanu ļaus visai produkcijai uzturēt nemainīgu kvalitāti," sacīja Hansens.

Jautāts, kā jaunievedums ietekmēs šokolādes cenu, viņš norādīja, ka būtiskas izmaiņas nav paredzētas.

"Līdz šim kakao pupas tika iepirktas biržā, kas nozīmēja ļoti krasas cenu svārstības. Iepērkot kakao masu vairumā no viena piegādātāja, cena būs stabilāka, līdz ar to nav prognozējams gala produkcijas cenas pieaugums," rezumēja uzņēmuma vadītājs.

Jāatgādina, ka iepriekš "NP Foods" paziņojis, ka ar 1.oktobri pievienos kompānijai kartupeļu čipsu ražotāju AS "Lafood", kā arī strukturēs līdzīgos biznesus, līdz gada beigām attīstībā ieguldot vairāk nekā divus miljonus eiro.

"Turpmāk "NP Foods" pārņems "Kalev" un "Laimas" konfekšu un cepumu izplatīšanu, "Spilva" pārņems "Guttas" sulu izplatīšanu, ražotni un darbiniekus. Savukārt "Latfood" tiks pievienots koncernam, apvienojot ražošanu un izplatīšanu, kā arī kļūstot par vienu kompāniju," sacīja Hansens.

Viņš norādīja, ka visi zīmoli tiks saglabāti, tāpat arī visi ražošanas procesi notiks turpat, kur līdz šim.

Komentāri