Maxima mazumtirdzniecības kompass: iepērkas retāk, tērē vairāk

фото

Ekonomika | 2018. gada 6. jūnijā plkst. 10:10

Jaunākā “Maxima mazumtirdzniecības kompass” 2018.gada 1.ceturkšņa dati liecina, ka cilvēki pārtikas veikalus sāk apmeklēt retāk, bet atzīst, ka pirkumu grozs pieaug. Turklāt mājsaimniecību tēriņi pārtikas veikalos pēdējo 12 mēnešu laikā ir palielinājušies par 3.9%.

„Maxima Latvija” Biznesa analītikas departamenta vadītāja Zane Kaktiņa norāda: “Kā viens no iemesliem, kādēļ pieaug vidējā summa par pirkumu, ir iegādātā apjoma palielināšanās, kas ir vērojama jau sākot no 2017.gada, bet īpaši strauji augošs temps ir vērojams sākot no 2017.gada otrā pusgada un tupinās vēl joprojām.

Otrs iemesls ir cenu inflācija, kas veicina izdevumu pieaugumu par tā paša apjoma preču daudzumu.” Kā vēl vienu skaidrojošu sakarību tam, ka pircēju tēriņi pieaug, viņa min arī to, ka iedzīvotāju personīgie ienākumi gada laikā ir palielinājušies – tā atzīst 42.8% iedzīvotāju (2017.gada aprīlī 32.1%).

Apkopojot iepriekš minētos datus par to, ka pieaugusi vidējā pirkuma summa un ka ir ievērojami pieaudzis to cilvēku skaits, kuriem ir palielinājušies ienākumi, var izvirzīt pieņēmumu, ka pircēji līdzekļus novirza dārgāku preču iegādei un/vai veido uzkrājumus.

Par to liecina arī aptaujas dati – ievērojami pieaudzis to respondentu skaits, kuri veido uzkrājumus (61.9%). Kāpums ir novērojams tieši to respondentu vidū, kuri uzkrājumus veido regulāri (pieaugums pret iepriekšējo aptauju +1.9%, bet gada laikā +2.6%).

Pētījums tika veikts 2018.gada aprīlī ar pētniecības centra SKDS starpniecību. Pētījumā piedalījās 1005 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 74 gadiem.

„Maxima mazumtirdzniecības kompass” ir visaptverošs mazumtirdzniecības nozares apskats, kurā mazumtirdzniecības tīkla „Maxima Latvija” eksperti ir snieguši savu vērtējumu par situāciju mazumtirdzniecībā un tās attīstības tendencēm nākotnē.

Apskats tapis, balstoties uz „Maxima Latvija” datiem, kā arī piesaistot nozares labākos pētniekus no tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS un izmantojot datus no Centrālās statistikas pārvaldes.

„Maxima mazumtirdzniecības kompass” sastāv no trīs daļām: 1.daļa: novērtējums par Latvijas ekonomikas ietekmi uz mazumtirdzniecības nozari, 2.daļa: pētījums par Latvijas iedzīvotāju iepirkšanās paradumiem un makroekonomikas rādītāju ietekmi uz tiem, 3.daļa: nozares aktualitāte – šoreiz iedzīvotāju izpratne par veselīga dzīvesveida ievērošanu.

Komentāri