Eksperts: Mārketinga triki "nosit" degvielas cenas

фото

Ekonomika | 2013. gada 16. martā plkst. 16:37

Degvielas tirgū pēdējā laikā saasinājusies cīņa par klientu lojalitāti, liekot lietā dažādas mārketinga viltības - tirgotāji uzsākuši sacensību par to, kurš piedāvās rekordatlaidi privātpersonām, biznesa portālam "Nozare.lv" atzina nozares eksperts Māris Liepiņš.

Pēc viņa teiktā, galvenā tendence patlaban degvielas tirgū ir dažādu mārketinga triku izspēle, diezgan būtiski samazinot degvielas cenu, lai piesaistītu konkrētam degvielas tīklam lielāku klientu skaitu.

Viņš uzsvēra, ka papildu akcijas ir "tīrs marketinga triks, lai piesaistītu klientus - katrs cīnās par savu tirgus daļu kā var, un šajā produktā, kurš visiem ir līdzīgs, viens no pašiem noteicošākajiem faktoriem ir cena, un tāpēc arī tiek rīkotas dažāda veida akcijas".

"Atliek paskatīties, ar kādu reālo uzcenojumu strādā degvielas tirgotāji, ar cik zemu rentabilitāti, lai saprastu, ka konkurence ir ļoti asa," piebilda Liepiņš.

Vairāk vai mazāk visiem degvielas tirgotājiem iepirkuma cenas esot vienādas, jo, kā ironizē eksperts, nav nevienam sava naftas urbuma.

Juridiskām personām pastāvīgi tiekot piemērotas cenu atlaides, īpaši tas attiecas uz lielajiem patērētājiem, kuriem ir lielākie autoparki. Par lielajiem klientiem vienmēr bijusi sīva cīņa, kas turpinoties, it īpaši tagad, kad konkurence saasinās vēl vairāk.

Savukārt kā ziņoja portāls Mixnews, vairāk nekā puse autovadītāju jeb 56% samazinās degvielas patēriņu, ja tās cena pārsniegs 1,5 latus par litru, liecina pētījumu kompānijas "GfK" un "Nozare.lv" pētījums.

Foto: balticexport.com, mixnews.lv

Komentāri