Jūrmalas mērs par skandālu ar pilsētas logo: Tas neatgādina Georga lentīti (FOTO)

фото

Ekskluzīvi | 2015. gada 9. jūlijā plkst. 13:40

Jūrmalas mērs Gatis Truksnis neredz jaunajā pilsētas logotipā līdzību ar Georga lentīti. To viņš atklāja radio Baltkom.

Tā mērs komentēja dažados viedokļus, kas izskanējuši sabiedrībā saistībā ar Jūrmalas logotipu, tostarp, ka jaunā pilsētas simbolika atgādina Georga lentīti.

фото

„Es nedomāju, ka ir kāda līdzība. Ja līnijas ir tā līdzība, tad lai cilvēki tā domā. Man šķiet, ka nekādas līdzības tur nav. Es nedomāju, ka logotips objektīvam cilvēkam asociējas ar Georga lentīti. Tas ir Jūrmalas logo, un es domāju, ka tas ir veiksmīgs,” uzskata Truksnis.

Komentējot Jūrmalas iedzīvotāju pretenzijas par to, ka logotipa maiņas jautājums netika apspriests sabiedrībā, Truksnis uzsvēra, ka tādi jautājumi nekad netiek izlemti kolektīvi.

„Nekad neviens logotips netiek apspriests. Ja Audi apspriestu savus četrus gredzenus, cilvēki teiktu – kas tas tāds, kaut kādi olimpiskie apļi. Tas nekad neizietu cauri. Ja Eifeļa tornis tiktu apspriests, to nekad neuzceltu. Pie logotipa izveides strādā daudz speciālistu, viņi balstās uz pētījumiem mārketinga jomā, aptaujām, utt., un pēc tam izvirza savus priekšlikumus. Vizuālais noformējums nekad netiek veidots kolektīvi, ir mākslinieks, kas dara, bet mēs apstiprinām vai ne,” teica Truksnis.

Iepriekš Jūrmalas domē skaidroja, ka sabiedriskā apspriešana par jauno Jūrmalas logotipu pirms tā pieņemšanas netika veikta, jo, balstoties uz profesionāļu rekomendācijām, šo lēmumu pieņēma Jūrmalas pilsētas domes deputāti un šis process ir domes ekskluzīva kompetence.

Kā norādīja Jūrmalas pilsētas domē, kopskaitā četrpadsmit no sasaukumā esošajiem piecpadsmit lēmējvaras pārstāvjiem nobalsojuši par jauno logotipu. Domē uzsver, ka arī Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija ir norādījusi, ka pilsētas simbolikas apstiprināšana ir domes ekskluzīvā kompetence. Līdz ar to izpildvarai esot deputātu mandāts veikt zīmola stratēģijas ieviešanu četru gadu periodā, lai sasniegtu stratēģijā izvirzīto mērķi - kļūt par vadošo kūrorta pilsētu Baltijas jūras reģionā un atpazīstamu kūrortpilsētu Eiropas mērogā.

Jāpiebilst, ka iepriekš tika ziņots, ka aktīvisti Jūrmalā vāc parakstus par sabiedrības iesaistīšanu pilsētas logotipa izstrādē, atceļot nesen pieņemto jauno pilsētas logotipu.

Neapmierinātību ar jaunpieņemto zīmolu, to pielīdzinot Georga lentītei, nacionālās apvienības (NA) mājaslapā paudis arī NA Jūrmalas valdes loceklis Modris Slava. "Pēdējā laikā īpaši noslēpumainā kārtā tika izveidots jauns Jūrmalas zīmols "J" burta veidā, kas sastāv no joslām, kuras atgādina ordeņlentīti, iespējams, pat Georga lentīti, jo joslas ir līdzīgas, tikai melno joslu vietā ir baltas. Melnbaltā variantā asociācijas ar Georga lentīti ir vēl pilnīgākas. Šis zīmols tā pasūtīšanas un sagatavošanas stadijā netika apspriests ne ar Jūrmalas iedzīvotājiem, ne ar Jūrmalas māksliniekiem. Formāla apspriešana notika jau pēc zīmola pasūtījuma izpildīšanas," skaidroja Slava.

Komentāri