Gada nelietība: internetveikals zog Latvijas modes zīmola " QooQo" motīvus , Mixnews.lv

Gada nelietība: internetveikals zog Latvijas modes zīmola " QooQo" motīvus

фото

Izklaide | 2013. gada 11. janvārī plkst. 14:54

фото

Latvijas modes zīmola "QooQoo" dizainere Aļona Bauska (augšējā attēlā) bija ļoti pārsteiga, internetveikalā "Romwe" ieraugot legingus ar apdruku, kura bija identiska viņas pašas radītai, raksta modes blogs rigasmetro.wordpress.com

Zīmolu "QooQoo" bijusī grafiskā dizainere Aļona Bauska izveidoja 2010.gadā. Pēc veiksmīgas debijas "Riga Fashion Week" kleitas, tunikas un legingi ar neparasti krāšņajiem zīmējumiem ātri kļuva populāri gan dzimtenē, gan arī ārpus tās. Piemēram, savā profilā mikroblogu vietnē "Twitter" fotogrāfiju, kurā redzami legingi "Anonymous Bear" ievietoja ASV realitātes šova "LA Inc" zvaigzne un pazīstamā tetovēšanas meistare Kat Von D.

фото

фото

фото

фото

Zīmola "QooQoo" 2013. gada pavasara/vasaras kolekcijas skate "Riga Fashion Week" pērn novembrī.

Taču popularitātei ir arī ēnas puse, proti, modes darboņi vienmēr var izveidot pakaļdarinājumus. Kā ziņo bloga rigasmetro.wordpress.com autors, pērnā gada augustā internetveikalā "Romwe" (kā tā atrašanās vieta norādīta Ķīna) parādījās legingi, kuru apdruka nav atsķirama no 2010.gada pavasarī zīmola "QooQoo" legingiem "Bear Date"

фото

Tā sakot, atrodiet desmit atšķirības

Aļona Bauska plaģiāta apliecinājumu ievietoja savā "Twitter" kontā, nākošajā dienā legingi ar nozagto zīmējumu internetveikalā vairs nebija nopērkami, taču ar to piedzīvojumi nebeidzās. Pēc kāfa laika "Romwe" lapā sociālajā tīklā "Facebook" tika publicēta vēl viena legingu modeļa fotogrāfija, kurā atkal bija nozagts "QooQoo" zīmējums. Šoreiz tika nokopēti 2010.gada oktobrī tapušie sarkanie legingi "Holiday Cloud"

фото

Plaģiāts Nr. 2

Zīmola "QooQoo" dizainere sarunā ar bloga rigasmetro.wordpress.com autori paskaidroja, ka visvairāk viņu satrauc tas, ka "Romwe" atbalsta modes blogeri, kuri bieži saņem dāvas no veikala.

LU pasniedzējs un eksperts intelektuālo īpašumtiesību aizsardzības jautājumos Mārcis Krūmiņš uzskata, ka šajā gadījumā plaģiāts ir acīmredzams, jo Latvijas zīmola dizains ir izveidots agrāk. Tomēr Aļona Bauska tiesā vērsties neplāno, jo būs pārāk lieli izdevumi. Taču viņa būtu ļoti priecīga, ja dizaina zādzībā pieķerto internetveikalu neatbalstītu kaut vai Latvijas modes blogeri.

Foto: mixnews.lv, rigasmetro.wordpress.com

Komentāri