Pētījums: Vairums cilvēku degvīnu lieto tīrā veidā

фото

Kaleidoskops | 2014. gada 28. martā plkst. 20:15

Vairāk nekā trešdaļa jeb 39% Latvijas iedzīvotāju degvīnu lieto tīrā veidā, trešdaļa jeb 33% to labprātāk jauc kokteiļos, bet 15% atzīst, ka degvīnu nelieto vispār, liecina izklaides un atpūtas kompleksa "Klondaika" veiktais patērētāju pētījums.

Vairums Latvijas iedzīvotāju jeb 60% degvīnu lieto tikai īpašās sanākšanas reizēs, 18% degvīnu nelieto vispār, bet 9% tikai svētku reizēs.

Aptaujas ietvaros respondenti tika lūgti izteikt viedokli jautājumā, vai kvalitatīvs degvīns var būt arī kā dāvana svētkos. 57% labprāt dāvinātu kvalitatīvu degvīnu, tomēr tas ir atkarīgs no personas, kam dāvana adresēta. Savukārt 39% aptaujāto uzskata, ka degvīns jebkurā gadījumā var būt dāvana svētkos.

Interesantas atbildes bija jautājumā, kā savā paziņu lokā aptaujātie dēvē degvīnu. Atbildes bija dažādas un tas liecina, ka degvīnam katrā kompānijā tiek piešķirti visai radoši un savdabīgi apzīmējumi, piemēram – baltais, makumba, kandžubass, klimba, plēvinieks, ozsverīns, šņabulis, burvju un svētā dzira un ugunsūdens.

Vairākums aptaujāto (45%) atzīst, ka optimālā cena par 1 litru tradicionāliem kvalitātes standartiem atbilstoša degvīna ir 10 – 12 eiro. 24% būtu gatavi tērēt 15 – 17 eiro, bet 8 eiro un mazāku cenu degvīna iegādei atvēlētu 21% respondentu.

Aptaujāto atbildes jautājumā, kādas uzkodas būtu piemērotākās degvīna baudīšanai, rāda, ka sabiedrība lietojot degvīnu izvēlas klasiskās un pārbaudītās vērtības – 42% izmanto marinētu gurķi, bet 36% respondentu sirdij tuvāka ir rupjmaize ar sālītu speķi.

30% degvīnu uzskata par necilāku, salīdzinot to ar citiem destilētajiem stiprajiem dzērieniem (brendijs, viskijs, rums, tekila, u.c.), 27% par līdzvērtīgu, bet 21% ir pārliecināts, ka tas ir pārāks par citiem stiprajiem dzērieniem.

Trešdaļa aptaujāto (33%) priekšroku dod degvīnam bez dažādiem augu vai garšas ekstraktiem. Savukārt 21% respondentu ir dzērveņu garšas piekritēji, bet 18% degvīns labāk garšo ar piparu ekstraktu.

Absolūts vairākums aptaujāto (66%) iegādājoties degvīnu pastiprināti pievērš uzmanību tā etiķetei un vizuālajam noformējumam. Savukārt, veikala plauktā ieraugot jaunu degvīna šķirni, 36% respondentu vispirms apskatās tā izcelsmi, 24% primāri noskaidro ražotāju, bet 15% aptaujāto jaunā produkta vērtēšanu sāk ar cenas apskatīšanu.

Aptauju interneta vidē organizēja izklaides un atpūtas komplekss "Klondaika" laika posmā no 18. februāra līdz 21. martam. Aptaujā piedalījās 233 respondenti no visas Latvijas.

"Degvīns jau izsenis bijis vēsturisks dzēriens, ko cilvēki izmanto dažādiem mērķiem – tas var būt dzēriens svētkos, kā arī dāvana svētkos. Lai arī tā tradīcijas ir aizgūtas no Krievijas, tomēr arī Latvijā ir izveidojusies īpaša degvīna lietošanas un ražošanas kultūra. Tieši tāpēc, reaģējot uz klientu pieprasījumu, esam izgatavojuši paši savu degvīnu "Klondaika Vodka", kas sastāv no augstākā tīrības līmeņa pārtikas spirta, izcilas kvalitātes pazemes avotu ūdens un 100% Latvijas graudiem," tā izklaides un atpūtas kompleksa mārketinga direktors Aleksejs Krivcuns.

Komentāri