Ķīna padzen "New York Times" žurnālistu

фото

Pasaulē | 2013. gada 1. janvārī plkst. 20:39

Pēc Pekinai netīkamā raksta par Ķīnas premjerministra Veņa Dzjabao ģimenes neizmērojamo bagātību no Ķīnas bijis spiests aizbraukt laikraksta "The New York Times" žurnālists Kriss Baklijs, ziņo ārvalstu prese.

Baklijs, kas ir Austrālijas pilsonis, Ķīnā kā žurnālists strādājis kopš 2000.gada. Tagad varas iestādes viņam atteica vīzu 2013.gadam, tādēļ viņš kopā ar sievu un meitu pārcēlās uz Honkongu.

"The New York Times" oktobrī publicēja pētījumu, kurā apgalvots, ka Veņa Dzjabao radinieki kopš viņa nākšanas pie varas iemantojuši milzu bagātību. Pēc šī pētījuma publicēšanas Ķīnā bloķēta avīzes tīmekļa lapa, nodēvējot to par mēģinājumiem apmelot Ķīnu un tās līderus.

Turklāt varasiestādes kavē akreditācijas izsniegšanu Filipam Pānam, kurš ir iecelts par jauno "The New York Times" pārstāvniecības vadītāju Pekinā. Tomēr izdevuma izpildredaktors Džils Abramsons cer, ka Baklijam tiks izsniegta vīza un viņš varēs atgriezties Pekinā. Izdevums uzsver, ka pārējiem sešiem Pekinas pārstāvniecības darbiniekiem vīzas tika pagarinātas bez kavēšanās.

Šis pēdējā laikā ir otrais gadījums, kad Ķīna izsūta sev neērtus ārvalstu žurnālistus. Līdz tam kopš 1998.gada šādi gadījumi netika novēroti. Taču 2012.gada pavasarī Ķīna atteicās pagarināt arābu satelīttelevīzijas kanāla "Al Jazeera" korespondentes Melisas Čenas vīzu. Reaģējot uz to, "Al Jazeera" 2012.gada maijā slēdza biroju Ķīnā.

Komentāri