Ķīna bloķē pieeju britu laikraksta The Guardian vietnei, Mixnews.lv

Ķīna bloķē pieeju britu laikraksta The Guardian vietnei (1)

фото

Pasaulē | 2014. gada 8. janvārī plkst. 13:54

Ķīnā bloķēta pieeja britu laikraksta "The Guardian" tīmekļa vietnei, trešdien pavēstīja izdevuma pārstāvji, atzīstot, ka nezina, kāpēc tas noticis.

Laikraksta "The New York Times" un ziņu aģentūras "Bloomberg News" vietnes Ķīnā ir bloķētas jau aptuveni gadu. Tas tika uzsākts pēc tam, kad šajos medijos bija parādījušās publikācijas par bijušā premjerministra Veņa Dzjabao un prezidenta Sji Dzjiņpina ģimenes locekļu bagātībām.

Ķīnas kompartija, kas visiem spēkiem cenšas paturēt varu un saglabāt stabilitāti, parasti bloķē pieeju tām ārvalstu mediju vietnēm, kuras tā uzskata par nepiedienīgām vai politiski jūtīgām.

"The Guardian" citēja cenzūras pretinieku vietni "greatfire.org", kas ziņojusi, ka avīzes mājaslapa pirmo reizi tikusi nobloķēta otrdien. "Iemesli, kāpēc "The Guardian" tiek bloķēts, nav skaidri, pēdējo divu dienu laikā nav bijis tādu ar Ķīnu saistītu materiālu, kurus Ķīnas vadība varētu uztvert kā bīstamus," skaidroja izdevums.

Vaicāta par "The Guardian" vietnes bloķēšanu, Ķīnas Ārlietu ministrijas preses sekretāre Hua Čuņjina sacīja: "Šī ir pirmā reize, kad es par to dzirdu."

"Es šo situāciju nesaprotu. Jūs varat vērsties atbilstošajās Ķīnas struktūrās," ikdienas preses konferencē sacīja amatpersona. Laikraksts atgādina, ka 6.janvārī tas publicējis rakstu par situāciju nemierīgajā Siņdzjanas provincē. Laikraksts norāda, ka tas "šo tematu ir apskatījis arī agrāk, bet tad tam nav bijis nekādu pamanāmu negatīvu seku".

Komentāri 1
Hmmpirms 4 gadiem
Ari Vacija bloke daudzas vietnes.