Pēc aptaujas par Ļeņingradas blokādi Krievijas kabeļu tīklā pazūd opozīcijas kanāls, Mixnews.lv

Pēc aptaujas par Ļeņingradas blokādi Krievijas kabeļu tīklā pazūd opozīcijas kanāls (1)

фото

Pasaulē | 2014. gada 29. janvārī plkst. 22:09

Krievijas lielākais opozīcijas televīzijas kanāls trešdien paziņojis, ka kabeļtelevīzijas skatītājiem visā valstī liegta pieeja "Dozhd" raidījumiem, ziņo LETA-AFP.

Tas noticis pēc tam, kad televīzijas kanāla veiktā aptauja par Ļeņingradas blokādi izraisījusi amatpersonu sašutuma vilni.

Neatkarīgā televīzijas kanāla "Dozhd" programmas iespējams skatīties vai nu ar kabeļtelevīzijas, vai tīmekļa starpniecību, taču vismaz divi Krievijas kabeļtelevīzijas pakalpojumu sniedzēji izslēguši "Dozhd" no to piedāvātajām kanālu paketēm. Tas darīts pēc Krievijas Kabeļtelevīzijas asociācijas aicinājuma.

Tikmēr "Dozhd", kas savos raidījumos ļoti kritiski atspoguļo Krievijas prezidentu Vladimiru Putinu un viņa režīmu, kā arī bieži intervē opozīcijas līderus, paziņojis, ka šāda rīcība ir politiski motivēta. Pat Kremļa izveidotā Cilvēktiesību padome trešdien atzinusi, ka to "ārkārtīgi satraucis" Kabeļtelevīzijas apvienības aicinājums organizācijas biedriem izslēgt no savām kanālu paketēm "Dozhd".

Portāls Mixnews.lv jau ziņoja, ka svētdien televīzijas kanāls veica telefonaptauju, lūdzot savus skatītājus atbildēt uz jautājumu, vai, viņuprāt, Otrā pasaules kara laikā PSRS armijai būtu vajadzējis atdot Ļeņingradu, lai tādējādi glābtu simtiem tūkstošu dzīvību.

Pirmdien Krievija pieminēja 70.gadadienu kopš Ļeņingradas blokādes pārraušanas. Krievijas otras lielākās pilsētas, tagadējās Sanktpēterburgas, blokāde ir viena no tumšākajām Otrā pasaules kara vēstures lapaspusēm, un tās laikā badā nomira vismaz 800 000 cilvēku.

Kā vēsta paši "Dozhd" pārstāvji, no televīzijas kanāla programmām atteicies reģionālais kabeļtelevīzijas pakalpojumu sniedzējs "Dom.ru". "Tas šodien notika astoņās lielajās pilsētās visā Krievijā," atsaucoties uz skatītāju sūdzībām, aģentūrai AFP sacīja "Dozhd" pārstāve.

Tajā pašā laikā kabeļtelevīzijas pakalpojumu sniedzējs AKADO paziņojis, ka atsakās no "Dozhd" raidījumiem, sākot no ceturtdienas. AKADO pārstāvis AFP paskaidroja, ka uzņēmuma vadība šādu lēmumu pieņēmusi, reaģējot uz "ievērojamām kanāla raidījumu koncepcijas izmaiņām".

"Dozhd" aptauju asi nosodījuši vairāki ietekmīgi parlamenta deputāti, norādot, ka tā bijusi nepatriotiska. Viņi aicinājuši arī ģenerālprokuratūru pārbaudīt, vai "Dozhd" darbība nav "ekstrēmistiska". Reaģējot uz amatpersonu sašutumu, televīzijas kanāls nekavējoties pārtrauca iesākto aptauju un atvainojās.

"Dozhd" galvenais redaktors Mihails Zigars atklātā vēstulē skatītājiem norādījis, ka "aptaujas mērķis nav bijis kādu aizvainot".

Komentāri 1
Diez kas navpirms 4 gadiem
Simtmiljonu krievu vergu tauta,kuru vada punduris.
Zombiji!