Igaunijas krievu teležurnālists rosina slēgt Krievijas propagandas kanālus

фото

Pasaulē | 2014. gada 2. aprīlī plkst. 17:52

Igaunijai būtu vērts sekot Lietuvas paraugam un aizliegt Krievijas televīzijas kanālus, ja tie nodarbojas ar kara propagandu, uzskata Igaunijas televīzijas pārraides "Aktuālā kamera" krievu versijas vadītājs Maksims Rogaļskis, ziņo LETA-ERR.

"Tādiem kanāliem kā NTV, "RTR Planeta" un "Pirmais Baltijas kanāls" ir nepārprotami nolūki - tie kurina kaujiniecisku noskaņojumu, liek lietā militāru propagandu un cenšas sabiedrību gremdēt melos. Manuprāt, Lietuvas centieni aizstāvēt savus pilsoņus no šādiem "toksīniem" ir pilnīgi normāli un pamatoti," izteicies pazīstamais televīzijas žurnālists.

Viņš atzinis, ka imperiālistisku propagandu izplata lielākā daļa Krievijas telekanālu ar nedaudziem izņēmumiem, tostarp RTV un "Doždj", taču tie diemžēl ir jūtamā mazākumā.

"Lietuvā krievu kopiena ir krietni mazāka nekā Igaunijā - tikai 5-6% no iedzīvotāju kopskaita, turklāt Lietuvas krievi daudz labprātāk runā lietuviski nekā Igaunijas krievi igauniski, tomēr pirmos soļus savu pilsoņu aizsardzībai spērusi Lietuva," norādījis Rogaļskis.

Viņš izteicis pārliecību, ka jēdziens "vārda brīvība" nav jāattiecina uz nepieredzēta mēroga dezinformāciju.

"Ierobežojumi kalpotu sabiedrības veselības interesēm. Tie ir attaisnojami. Kamēr mēs pļāpājam par demokrātiju, tikmēr naidīgā propaganda dara savu darbu," piebildis Rogaļskis.

Žurnālists paudis pārliecību, ka Igaunijai jāatrod pašai savs pretsvars Kremļa propagandai.

"Labāk vēlāk nekā nekad," viņš spriedis. "Igaunijai ir bijis pietiekami daudz laika izveidot savu televīzijas kanālu krievu valodā, taču tas nav izdarīts, jo politiķi nesaskatīja vajadzību. Sabiedriskās raidorganizācijas līmenī neviens nekad nav pārāk interesējies par šo jautājumu. Domāju, ka tā bija kļūda, kuras dēļ simtiem tūkstošu cilvēku tiek indēti ar propagandu," secinājis Rogaļskis.

Portāls Mixnews.lv jau ziņoja, ka Lietuvas Radio un televīzijas komisija (LRTK) martā nolēma uz trim mēnešiem apturēt Krievijas telekanāla "NTV-Mir" retranslēšanu Lietuvas teritorijā, atzīstot, ka pārraidē, ko tas saviem skatītājiem piedāvāja tieši Lietuvas Neatkarības atjaunošanas dienas priekšvakarā, sniegta apzināti nepatiesa informācija par 1991.gada 13.janvāra notikumiem. Šo lēmumu vēlāk sankcionēja arī tiesa.

Pērn Lietuvā uz trim mēnešiem tika apturēta krievu valodā raidošā "Pirmā Baltijas kanāla" (PBK) veidoto pārraižu retranslācija, atzīstot, ka tas izplatījis nepatiesu un naidu kurinošu informāciju par 1991.gada 13.janvāra traģiskajiem notikumiem Viļņā un noniecinājis Lietuvas brīvības cīnītāju piemiņu.

Komentāri