Rīgas lidostā plāno reorganizāciju, lai nepieļautu drošībnieka Lazdiņa atgriešanos, Mixnews.lv

Rīgas lidostā plāno reorganizāciju, lai nepieļautu drošībnieka Lazdiņa atgriešanos

фото

Politika | 2014. gada 9. februārī plkst. 21:10

Rīgas lidostā tiek plānota reorganizācija, lai nepieļautu lidostas noklausīšanās skandālā iesaistītā drošībnieka Raimonda Lazdiņa atgriešanos.

Kā vēsta TV3 raidījums "Nekā personīga", pēc lidostas drošības departamenta direktora Raimonda Lazdiņa mutiska aicinājuma Arņa Luhses vadītā lidostas "Rīga" valde pirms vairāk kā gada lēmusi iepirkt sarunu ierakstīšanas ierīci no uzņēmuma "Lattelecom". Lazdiņa vārda nav ne valdes sēžu protokolā, ne arī kāda dokumentā par ierīces saņemšanu. Lazdiņš ierīci izmantojis, nelikumīgi noklausoties lidostas un tajā esošo uzņēmumu darbinieku sarunas.

Satiksmes ministrijā (SM) radušās bažas, ka bijušais lidostas drošībnieks Lazdiņš varētu atgriezties amatā, tādēļ iecerēta lidostas reorganizācija, lai Lazdiņa amata vietu likvidētu. Plāns paredz, ka drošības departamentu vadīs valdes loceklis, nevis direktors kā līdz šim. Šobrīd lidostas valdes locekļus ieceļ un atceļ ar kapitāla daļu turētāja rīkojumu.

Lai garantētu ilglaicīgas darba attiecības neatkarīgi no politiskās vadības paredzēts valdes locekli padarīt arī par lidostas štata darbinieku. Tāda pati kārtība attiektos arī visām pārējām lidostas struktūrām - pasažieru apkalpošanu, juridisko nodaļu, mārketingu un infrastruktūras pārvaldi. Turklāt tas sniegtu iespēju politiskajiem lidostas pārvaldītājiem vairāk iejaukties saimnieciskajos jautājumos.

Idejas autors ir SM politiskais kurators no "Vienotības" Dzintars Zaķis, kurš panācis vienošanos ar Klāva Olšteina deputātu grupu, kuru ministrijā pārstāv valsts sekretārs Kaspars Ozoliņš.

"Ir jāstiprina valdes kompetence, stiprinām vertikālā izteiksmes formā, kas ir vērsta uz leju. Tātad katram valdes loceklim savas kompetences ietvaros ciešāk ir jāpārrauga savā pakļautībā esošo departamentu vai attiecīgi nodaļu darbība," skaidrojis Ozoliņš.

Reformas tiekot skaidrotas arī ar Eiropas prasībām, jo jauna Eiropas Komisijas regula paredzot, ka lidostas valdes locekļiem būtu jābūt savas jomas profesionāļiem.

"Ir plānots, ka tagad februārī, varbūt martā stāsies spēkā jauna Eiropas Savienības regula, kas skar tieši lidostu sertifikāciju, ekspluatāciju.Un tā kā tā ir pilnīgi jauna, tad tur attiecīgi parādās arī prasības lidostu pārvaldības struktūrā. Kas paredz konkrētu lidostas menedžmentu vai vadību par konkrētām atbildības jomām un parādās prasības iepriekšējai darba pieredzei un kvalifikācijai, lai attiecīgo jomu lidostā varētu vadīt," teicis Civilās aviācijas administrācijas direktors Māris Gorodcevs.

Reformas iecere Satiksmes ministrijas vadības kuluāros virmojot jau no pagājušā gada vasaras, tomēr neesot pārvarējusi juridiskos šķēršļus, kādus saredz lidostas valsts kapitāla daļu turētāja, valsts sekretāra vietniece Džineta Innusa. Lidostas kapitāldaļu pārvaldniece arī iebilst pret reorganizāciju Lazdiņa dēļ un vērš uzmanību uz to, ka tā nesasniegšot mērķi - ja Lazdiņa vietu Drošības departamentā likvidēšot, viņam pēc likuma būšot jāpiedāvā līdzvērtīgs amats.

Foto: kasjauns.lv

Komentāri