Latvijā sākas priekšvēlēšanu aģitācijas periods

фото

Politika | 2013. gada 2. februārī plkst. 10:35

Latvijā no šodienas oficiāli sākas priekšvēlēšanu aģitācijas periods un partijām ir tiesības veikt aģitāciju televīzijā, radio, presē, internetā un publiskās vietās atbilstoši likumā noteiktajai kārtībai, ziņo LETA.

Periods ilgs līdz pašvaldību vēlēšanu dienai - 1.jūnijam.

Partijām un ar tām nesaistītajām personām ir noteikti priekšvēlēšanu aģitācijas izdevumu ierobežojumi attiecībā uz atsevišķiem ar vēlēšanu kampaņu saistītiem izdevumu veidiem.

Tā dēvētās trešās personas veiktās aģitācijas izdevumi par reklāmas izvietošanu, pasta pakalpojumu izmantošanu, labdarības pasākumu finansēšanu, sponsorēšanu nevar pārsniegt 3000 latu. Savukārt partijām priekšvēlēšanu izdevumi par reklāmas izvietošanu, labdarības pasākumu finansēšanu, sponsorēšanu nedrīkst pārsniegt 18,56 santīmus uz vienu vēlētāju. Maksimālā summa, ko priekšvēlēšanu laikā partijas var tērēt, ir 277 425 lati, ja partija piedalās visās 119 pilsētu un novadu domju vēlēšanās.

Ja priekšvēlēšanu aģitācijas periodā Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) konstatēs likumā noteikto pieļaujamo priekšvēlēšanu izdevumu apmēru, KNAB priekšniekam ir pienākums pieņemt lēmumu par aizliegumu veikt turpmāko priekšvēlēšanu aģitāciju par maksu.

Priekšvēlēšanu perioda laikā ir aizliegta slēptā priekšvēlēšanu aģitācija un par tādu atzīta kādas partijas, to apvienības vai deputāta kandidāta reklamēšana, par kuru ir saņemta samaksa un kuras apmaksātājs nav norādīts atbilstoši likumā noteiktajai kārtībai.

30 dienas pirms vēlēšanu dienas, proti, no 2.maija spēkā stāsies vēl vairāki būtiski aizliegumi.

Šajā laikā līdz vēlēšanu dienai būs aizliegts izvietot priekšvēlēšanu aģitācijas materiālus televīzijas programmās un raidījumos. Tāpat būs aizliegts par samaksu reklamēt valsts un pašvaldību institūcijas, tām piederošās kapitālsabiedrības un meitaskapitālsabiedrības, ja attiecīgā reklāma ir saturiski saistīta ar deputāta kandidātu un partiju. Šajā laikā arī būs aizliegts pašvaldību izdotajos preses izdevumos ievietot intervijas ar deputātu kandidātiem.

Savukārt vienu dienu pirms vēlēšanām un vēlēšanu dienā ir noteikts priekšvēlēšanu aģitācijas materiālu izvietošanas aizliegums radio programmās un raidījumos, publiskās lietošanas telpās, preses izdevumos, internetā, kā arī valsts un pašvaldību institūcijās, un to kapitālsabiedrībās.

30 dienu laikā pēc vēlēšanām partijām būs jāatskaitās par visiem priekšvēlēšanu tēriņiem, iesniedzot KNAB vēlēšanu ieņēmumu un izdevumu deklarācijas, kuru pārbaudes KNAB jāveic sešu mēnešu laikā.

Foto: gorod.lv, chaik-reklama.ru

Komentāri