Uz patriotiskajiem pasākumiem skolās grib aicināt deputātus un rakstniekus

фото

Politika | 2015. gada 21. aprīlī plkst. 18:45

Uz patriotiskajiem pasākumiem skolās var aicināt deputātus, rakstniekus un diplomātus, otrdien Saeimas Valstiskās audzināšanas un jaunatnes lietu apakškomisijas sēdē sacīja tās priekšsēdētāja Janīna Kursīte-Pakule (VL-TB/LNNK), ziņo LETA.

Tādējādi viņa piekrita skolēnu sākotnēji paustajam līdzīgajam viedoklim.

Valsts izglītības satura centra vecākā referente Evija Pelša informēja par sniegto atbalstu valsts nozīmes svētku organizēšanā. Piemēram, 650 pedagogi apmeklējuši pilnveides kursus par pasākumu scenāriju veidošanu.

Tajā pašā laikā viņa norādīja uz jautājumiem vai problēmām, kam nepieciešams risinājums - pasākuma kvalitāte un atbilstība laikmeta prasībām, finanšu nepietiekamība un citi aspekti.

Oskara Kalpaka Rīgas Tautas daiļamatu pamatskolas direktore Alla Štolcere norādīja, ka patriotiskā audzināšana sākas no ģimenes, sētas, ielas, skolas un tā tālāk. Viņa informēja par to, kā Kalpaka pamatskolā tiek organizēti patriotiskie pasākumi. Deputāti komisijas sēdē tika iepazīstināti arī ar Rīgas Itas Kozakēvičas Poļu vidusskolas patriotisko pasākumu norisi, kas veicina bērnu piederības izjūtu abām valstīm.

Pēc skolu pedagogu un skolēnu uzklausīšanas deputāts Rihards Kols (VL-TB/LNNK) norādīja, ka neatkarības atgūšanas laikā mums bija nepieciešama sava valsts, lai varētu kopt savu kultūru, veidot ģimeni un attīstīties. Tagad, 25 gadus pēc neatkarības atgūšanas, atkal aktuāls ir jautājums "Vai man šī valsts ir vajadzīga?", jo ir redzams, ka minētās vērtības ir sašķobījušās un cilvēki pamet Latviju.

Parlamentāriete Regīna Ločmele-Luņova (S) sēdē dalījās ar savu labo pieredzi, piedaloties 18.novembra pasākumā skolā. Kursīte-Pakule norādīja, ka šodienas sēdē punktu šai sarunai nevar pielikt un laika trūkuma dēļ nebija iespējams runāt par valsts simboliem jeb valsts svētuma zīmēm.

Apakškomisijas sēdē notika arī viedokļu apmaiņa starp skolu direktoriem, deputātiem un skolēniem par ģimenes un skolas lomu patriotisma audzināšanā.

Komentāri