Patērētāji visvairāk sūdzas par aviopakalpojumiem, Mixnews.lv

Patērētāji visvairāk sūdzas par aviopakalpojumiem

фото

Sabiedrība | 2014. gada 31. janvārī plkst. 18:07

Lielāko sūdzību skaitu par pakalpojumiem Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) saņem tieši par aviopakalpojumiem, ziņo LETA.

Ja 2012.gadā par aviopakalpojumiem centrs saņēma 133 sūdzības, tad 2013.gadā jau saņemtas 233 sūdzības, piektdien preses brīfingā pastāstīja PTAC direktore Baiba Vītoliņa. No tām 133 sūdzības saņemtas saistībā ar regulu, kas paredz noteikumus par kompensāciju un atbalstu pasažieriem, ja tiem atteikta iekāpšana vai lidojums ilgi kavējies vai ticis atcelts.

Pašlaik Eiropas Savienības (ES) varas iestādes strādā pie regulas grozījumiem, kas ierobežos aviokompāniju iespējas aizbildināties ar "ārkārtas apstākļiem", tiks palielinātas kompensācijas, kā arī būs nopietnāk jāinformē par aviopasažieru tiesībām.

Kā izstāstīja Vītoliņa, 37 sūdzību gadījumos ir rasts pozitīvs risinājums - pēc PTAC lietas izskatīšanas pasažieriem ir izmaksāta kompensācija. Savukārt 43 sūdzības pārsūtītas citām dalībvalstīm, jo regula nosaka, ka sūdzību izskata tā valsts, no kuras izlido reiss.

No 133 sūdzībām, kas saistītas ar minēto regulu, 45% pasažieru sūdzējušies par atceltu lidojumu, 30% par kavētu lidojumu un 25% par atteiktu iekāpšanu lidojumā. "Kavēto reisu pasažieri tiek pielīdzināti atcelto reisu pasažieriem," paskaidroja Vītoliņa. "Ja reiss kavējas, cilvēkiem pienākas atspirdzinājumi, dzērieni, ēdieni un noteiktos gadījumos arī viesnīcas. Ja tas netiek darīts, pasažieriem pienākas kompensācija."

Vītoliņa izteica minējumu, ka aviokompānijas izmaksā kompensācijas tikai tiem, kuri sūdzas, taču tās pienākas visiem, tāpēc nepieciešami regulas grozījumi. Viņa aicina patērētājus iepazīties ar lidojuma noteikumiem, un aviokompānijām jāinformē par biļešu izmantošanas nosacījumiem.

Aviokompānijai arī jāatdod nauda atpakaļ gadījumos, kad pasažieris rezervējis sev noteiktu sēdvietu, taču ticis nosēdināts citviet.

"Tas uzreiz jānokārto. Cilvēks ir īpaši samaksājis papildu maksu par papildu pakalpojumu. Saprotams, ka drošības apsvērumu dēļ cilvēkus var pārsēdināt, taču ne visi pasažieri desmit eiro dēļ pūlēsies rakstīt iesniegumu, lai saņemtu šo naudu. Aviokompānijai tā jāatmaksā uzreiz," sacīja Vītoliņa.

Foto: Māris Morkāns, mixnews.lv

Komentāri