Latvija Bloom Consulting nacionālo zīmolu reitingā ierindojas 30.vietā

фото

Sabiedrība | 2014. gada 7. februārī plkst. 09:52

Konsultāciju uzņēmuma "Bloom Consulting" veidotajā ikgadējā starptautiskajā nacionālo zīmolu reitingā tūrisma jomā Latvija ierindojas 30.vietā starp Eiropas valstīm, aģentūru LETA informēja "Bloom Consulting".

Reitingu veido Madridē bāzētā stratēģiju konsultāciju uzņēmums "Bloom Consulting", kas specializējies valstu zīmolu pozicionēšanā un biznesa stratēģijā.

Nacionālo zīmolu reitingā valstu ekonomiskais stāvoklis novērtēts tirdzniecības un tūrisma jomā, kas ļauj novērtēt, cik valsts ir pievilcīga tiešajām ārvalstu investīcijām vai tūristiem.

Pirmo reizi globālajā reitingā valstu pievilcība tūrisma un investīciju jomā novērtēta arī pēc interneta meklēšanas rīkos ievadītajiem atslēgas vārdiem.

Reitings balstīts uz globālajiem pētījumiem, kurā apkopots potenciālo tūristu un investoru ikgadējo meklējumu skaits par katru nāciju. Latvija tūrisma reitingā starp Eiropas valstīm ieņem 30.vietu, paliekot aiz Igaunijas, kas ierindojas 25.vietā, bet pārspējot Lietuvu, kas atrodas 32.vietā.

Kopā ar vārdu "Latvija" meklētājos ievadīti atslēgas vārdi "vēsturiskais mantojums", "naktsdzīve" un "labklājība".

Tirdzniecības jomā Latvija reitingā starp Baltijas valstīm ieņem zemāko vietu, ierindojoties 33.vietā. Lietuva reitingā ieņem 30.vietu, bet Igaunija 32.vietu.

Investori ar interneta meklēšanas rīku palīdzību par Latviju vēlējušies noskaidrot "dzīves dārdzību", "ekonomikas izaugsmi" un "korupcijas līmeni". Šie trīs atslēgas vārdi veido gandrīz pusi no visiem potenciālo investoru meklējumiem par Latviju.

Reitingā tūrisma jomā visaugstāko pozīciju ieņem Spānija, kam seko Vācija, Francija, Lielbritānija un Itālija, bet tirdzniecības jomā visaugstākajā vietā ierindojas Lielbritānija, kam seko Francija, Vācija, Spānija un Beļģija.

"Meklēšanas rīku statistika ir svarīgs faktors nacionālās pievilcības novērtēšanā. 2012.gadā vien ceļotāji veikuši 375 miljonus meklējumu par tūrisma aktivitātēm valstīs, savukārt investori veikuši 63 miljonus meklējumu par investīciju iespējām valstīs," skaidroja "Bloom Consulting".

"Kā liecina "Google" pētījums, 70% no tūristiem pirms ceļojuma [par galamērķi] veic izpēti internetā. Citā ziņojumā no "Economist Intelligence Unit" atklāts, ka vairāk nekā 58% investoru ar interneta palīdzību veic investīciju riska novērtējumu," teikts ziņojumā.

Komentāri