Uzzini, kā pareizi uzvesties darba intervijā!

фото

Sabiedrība | 2014. gada 26. martā plkst. 07:12

Darba intervija visticamāk būs vienīgā iespēja klātienē savam potenciālajam darba devējam pierādīt to, ka esi atbilstošs kā darbinieks viņa uzņēmumā. Tāpēc svarīgi pirms darba intervijām ir sagatavoties gan mentāli, gan faktoloģiski.

Uztraukums ir pavisam normāla parādība, ko sapratīs ikviens darba devējs, tomēr viņš nesapratīs, ja nespēsi atbildēt uz vienkāršiem jautājumiem, kas saistīti ar konkrētā uzņēmuma mērķiem un galvenajiem attīstības virzieniem. Tāpat uztraukums mazinās, ja pirms intervijas būsi noskaidrojis visu neskaidro.

"Neaizmirsti izpētīt arī uzņēmuma sociālos tīklus, pēc kuriem var spriest par to, kāda komunikācija un atmosfēra valda uzņēmumā," panākuma atslēgas darba meklēšanā iezīmē Inga Daliba, speciālistu darba portāla "Cvmarket.lv" mārketinga menedžere.

1. Jums nekad man nebūs jāsaka divreiz, kas jādara.

Darba devēja sapnis ir pavisam vienkāršs – lai darbinieki viņu saprastu no pusvārda un gariem paskaidrojumiem nevajadzētu tērēt nozīmīgu daļu sava dārgā laika. Instrukcijas vai paraugi, kas iedoti jaunam darbiniekam, ir ņemami vērā, lai vadītājam otrreiz nav jāpārstāsta jau pirms tam uzrakstītais. Tādā veidā darba devējs var vairāk veltīt laika svarīgām lietām – uzņēmuma tālākai attīstībai, kur nozīmīgu lomu spēlē ikviena darbinieka kompetence.

2. Uzticētos pienākumus es paveikšu pēc labākās sirdsapziņas.

Svarīgi sarunas laikā apliecināt, ka esat nopietni noskaņots cilvēks, kurš būtu gatavs ieguldīt darba procesā visas prasmes, iemaņas, talantus un savu laiku. Vienmēr lielāka uzticēšanās ir darbiniekiem, kuru darbība un personība ir vērsta uz komandas darbu un nepārtrauktu attīstību.

3. Esmu atvērts komunikācijai un nosvērts savā rīcībā.

Katru dienu darba vietās ir lielākas vai mazākas krīzes situācijas, tāpēc svarīgi apliecināt, ka esi mentāli gatavs jebkurai situācijai. Uzsver, ka tādās situācijās tu necel paniku, bet gan esi vienmēr atvērts problēmas apspriešanai un gatavs kooperēties problēmas risinājuma atrašanā. Radi iespaidu par sevi, ka necentīsies par katrām varītēm apstrīdēt vadītāja kompetenci, tādā veidā graujot viņa autoritāti kolektīva acīs. Uzsver, ka esi tendēts uz komandas, nevis individuālu darbu. Komandas panākumi ir arī tavi panākumi!

4. Esmu elastīgs, spēju atzīt savas kļūdas un tās arī pats novērst.

Kļūdīties ir cilvēcīgi, to saprot ikviens. Svarīgāk ir tas, kā tu reaģē pēc tam, kad esi kļūdījies. Vai spēj pieņemt faktu, ka esi kļūdījies, neslēpjoties aiz citu mugurām un uzņemties pilnu atbildību. Radi iespaidu, ka esi gatavs ieguldīt laiku un enerģiju šo savu kļūdu izlabošanai, nevis vainīgo meklēšanā.

5. Uzsver lojalitāti.

Neviens nevar pieprasīt jums zvērēt mūžīgu uzticību vienai kompānijai, taču lojalitāte laika posmā, kamēr strādājat uzņēmumā, neatkarīgi no tā vai tas ir gads, vai desmit ir ļoti būtisks. Izrādīto lojalitāti novērtēs ikviens darba devējs!

6. Neaizmirsti smaidīt.

Neskatoties uz to, kāds ir Jūsu iekšējais noskaņojums, patiess smaids, ko veltiet sarunas biedram, var uzreiz nojaukt pirmo komunikācijas barjeru, mazināt sākotnējo stresu un saspīlējumu, tostarp veicināt savstarpējo saprašanos. Smaids rada komforta sajūtu gan jums, gan sarunu biedram, kas liecina, ka viegli iekļausieties kolektīvā.

7. Acu kontakts.

Pastāvīgs acu kontakts sarunas laikā ne vien apliecina ieinteresētību pret runātāju, bet arī cieņas un uzmanības izrādīšanu. Ja runājot vai klausoties, jūsu skatiens ir laukā pa logu vai novērsts uz leju, tas liecina, ka neesi drošs un kaut kas liek justies nekomfortabli. Gan Jums, gan darba devējam patīkami redzēt, ka sarunu biedrs izrāda cieņa, klausoties viņā.

8. Piecelšanās kājās sasveicinoties vai uzsākot sarunu.

Nekad nesveicinieties vai nepadodiet roku sēžot, ja jums klāt pienācis un apstājies cilvēks, kurš vēlas iepazīties vai uzsākt sarunu. Nav svarīgs šīs personas statuss (uzņēmuma darbinieks vai vadītājs), svarīga ir cieņas izrādīšana ikvienam cilvēkam.

Lai arī daži etiķetes noteikumi atļauj gados vecākiem cilvēkiem vai dāmām palikt sēžot, tomēr pieceļoties kājās jūs apliecināt cieņu pret otru cilvēku un gatavību uzsākt sarunu. Etiķetes ievērošana liecina arī par to, ka cilvēks ir nobriedis un labi audzināts.

9. Pārliecināts rokas spiediens.

It kā sīkums, tomēr ļoti nozīmīgs moments, kas rada pirmo iespaidu par cilvēku. Rokasspiediens parāda ne tikai laipnu vai pieklājīgu attieksmi, bet arī rokas sniedzēja iekšējo pārliecinātību par saviem uzskatiem, prasmēm, varēšanu un apņemšanos nopietnai sadarbībai. Pasniegta ļengana roka neko labu par otru cilvēku neliecina, tostarp tas var radīt diskomfortu. Zemapziņā tas tiek tulkots kā nedrošība, izvairīšanās no atbildības vai pat melīgums.

Komentāri