NEPLP: Arī Viasat jābeidz translēt Rossija RTR

Nacionālā elektronisko plašsaziņas līdzekļu padome (NEPLP) atkārtoti vērsusies pie satelītoperatora "Viasat", lai informētu, ka arī uz "Viasat" attiecas NEPLP lēmums pārtraukt kanāla "Rossija RTR" retranslāciju Latvijā, ziņo "Nozare.lv".

Kā informēja NEPLP Informācijas centra vadītāja Sanita Blomniece, izsūtītajā vēstulē norādīts, ka, ņemot vērā Audiovizuālo mediju pakalpojumu (AMP) direktīvā noteikto tehnoloģiju neitralitāti, kā arī to, ka satelītoperators "Viasat" programmu izplata, neizdarot tās saturā nekādus grozījumus, NEPLP uzskata, ka šāda darbība pēc Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likuma (EPL) 1.panta 28.punkta ir retranslācija.

Līdz ar to NEPLP lēmumā par kanāla "Rossija RTR" retranslācijas ierobežojumiem noteiktais attiecas uz visiem, kuri retranslē kanālu "Rossija RTR".

Operatoram "Viasat" ziņojumā noteiktais jāizpilda, savukārt, ja tas iebilst, likumā noteiktajā kārtībā jāsniedz NEPLP atbildes vēstule, norāda Blomniece.

Ceturtdien NEPLP sēdē paredzēts lemt par turpmākajiem NEPLP soļiem pret tiem, kas "Rossija RTR" retranslācijas aizliegumu nepilda, pastāstīja NEPLP vadītājs Ainārs Dimants.

Šajā kontekstā tikšot arī spriests par kanālu "Rossija 24", ar ko vairāki kabeļoperatori aizstājuši vai plāno aizstāt kanālu "Rossija RTR". Tā kā šis kanāls nav Eiropas Savienības jurisdikcijā, par tā pārraidīto saturu ir pilnībā atbildīgs kabeļoperators, norāda Dimants, pieļaujot iespēju, ka šajā gadījumā varētu būt runa par "Rossija 24" retranslācijas atļaujas anulēšanu. Šādu kabeļoperatoru, kuriem ir piešķirta "Rossija 24" retranslācijas atļauja, neesot daudz.

Arī kanālam "Rossija 24" tiek pārmesta kara propagandas paušana.

Portāls Mixnews.lv jau ziņoja, ka satelīttelevīzijas operators "Viasat" nolēmis nepārtraukt Krievijas TV kanāla "Rossija RTR" retranslāciju Latvijā.

"Modern Times Group", kuras sastāvā ir "Viasat", sabiedrisko attiecību vadītājs Pers Lorencs norādīja: ""Viasat" ir starptautisks satelītoperators, kurš darbojas daudzās valstīs atbilstoši Eiropas Savienības likumiem. Mēs atbalstām redakcionālo neatkarību un objektivitāti, kā arī augsti vērtējam viedokļu dažādību.

Trešo pušu veidotos kanālus regulē Eiropas Savienības dalībvalsts likumi, kurā šis kanāls ir reģistrēts, kā arī katrs kanāls pats ir atbildīgs par tā ražoto saturu - un Latvija ir Eiropas Savienības dalībvalsts."

"Kanāls "Rossija RTR" nav reģistrēts un netiek uzraudzīts Latvijā, un līdz ar to mēs nevaram pārtraukt šī kanāla translāciju, jo mums ir noslēgts līgums ar šo kanālu, kā arī mūsu klienti maksā, lai šo kanālu redzētu," norādīja Lorencs.

Apzinoties, ka šis ir ļoti jutīgs jautājums, "Viasat" ir vērsies pie kanāla "Rossija RTR" un paudis bažas par situāciju, kā arī aicinājis rīkoties atbildīgi.

Tāpat "Viasat" norāda, ka uzturot konstruktīvu dialogu ar NEPLP un pilnībā atbalstot viņu iniciatīvu sazināties ar kanāla raidorganizāciju un attiecīgās valsts regulatoru.

Atgādinām, ka NEPLP pieņēmusi lēmumu uz trim mēnešiem ierobežot TV kanāla "Rossija RTR" retranslāciju Latvijā.

NEPLP izplatītajā paziņojumā norādīts, ka, "izskatot administratīvo lietu par iespējamo Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likuma pārkāpumu Latvijas teritorijā retranslētās programmas "Rossija RTR" saturā, NEPLP pieņēmusi vienbalsīgu lēmumu aizliegt retranslēt programmu "Rossija RTR" Latvijas teritorijā trīs mēnešus no šī lēmuma spēkā stāšanās dienas".

"Pārbaudot "Rossija RTR" ierakstus no 2014.gada 2.marta līdz 17.martam, NEPLP konstatēja, ka programmas ziņu un citos raidījumos ir ietverta informācija, kas pārkāpj Elektronisko plašsaziņas līdzekļu likumu." Šāda informācija programmā "Rossija RTR" tikusi atspoguļota regulāri.

Komentāri