Avārijās bojāgājušo tuvinieki protestē pret Rīgas satiksmes bezatbildību, Mixnews.lv

Avārijās bojāgājušo tuvinieki protestē pret Rīgas satiksmes bezatbildību

фото

Sabiedrība | 2014. gada 24. aprīlī plkst. 17:15

Rātslaukumā, pretī Rīgas domes ēkai, ceturtdien aptuveni 10 cilvēki, kas zaudējuši tuviniekus sabiedriskā transporta negadījumos, piketē pret pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" bezatbildību, ziņo LETA.

Piketētāji izveidojuši plakātu ar uzrakstu ""Rīgas satiksme" - sabiedrība ar ierobežotu atbildību vai bezatbildību?", divas sievietes rokās tur bojāgājušo tuvinieku bildes.

Viena no piketētājām ir Natālija Grigorjeva, kura 2012.gada novembrī zaudējusi māti. Sieviete gājusi bojā, kad kāpusi ārā no sabiedriskā transporta pa aizmugurējām durvīm - autobusa durvīs iespiesta viņas roka, šoferis paskatījies atpakaļskata spogulī, neko nav pamanījis un sācis braukt, kā rezultātā sieviete gājusi bojā.

Sievietes ģimene pasūtījusi neatkarīgu ekspertīzi, kurā konstatēts, ka autobuss nebija atbilstošā tehniskā kārtībā - nav nostrādājusi sistēma, kas brīdina, ka durvis nav kārtīgi aizvērtas. Ģimene vērsusies Valsts policijā, kas veikusi izmeklēšanu un šā gada februārī kriminālprocesu izbeigusi, taču ģenerālprokuratūra lietu atjaunojusi.

Grigorjeva notikušajā vaino "Rīgas satiksmes" vadību un pieprasa, lai "Rīgas satiksme" turpmāk uzturētu savus transportlīdzekļus tādā kārtībā, lai šādas nelaimes vairs neatkārtotos.

Piketā piedalās arī Vera Kravčenko, kura pirms četriem gadiem, 2010.gada 24.aprīlī, Ķekavas novada Baložos notikušajā traģiskajā avārijā zaudējusi meitu Olgu. Negadījumu izraisījis autobusa šoferis, kurš bijis dzērumā un arī pats gājis bojā.

"Kā "Rīgas satiksme" pieļauj, ka tādi cilvēki strādā, nav saprotams," uzsvēra sieviete. Pagājuši četri gadi, bet "Rīgas satiksme" tuviniekiem nav pat atvainojusies - oficiāla atvainošanās saņemta tikai no Rīgas domes, pastāstīja Kravčenko. Sākotnēji pašvaldība izrādījusi vēlmi palīdzēt bojāgājušo meitu apbedīt, bet vēlāk attiekusies un solījusi atmaksāt morālo kaitējumu, taču arī tas nav noticis.

Tiesā "Rīgas satiksmes" pārstāvji apgalvojuši, ka vainojams ir cilvēciskais faktors, turklāt vainīgais šoferis ir miris. Arī bojāgājušās meitenes bēru izdevumus ģimenei neviens nav atmaksājis. "Organizācija ir ļoti slikta. Pēc tā ir notikuši arī daudz citu sliktu notikumu, bet nekas nemainās. Mēs gribam panākt taisnīgumu, lai kāds tiktu sodīts par bērnu nogalināšanu."

Piketētāji kritizē "Rīgas satiksmi", ka tā pasažierus uztver tikai kā naudas avotu, nevis dzīvus cilvēkus.

"Rīgas satiksmes" preses sekretārs Viktors Zaķis uzņēmuma vārdā vēlreiz atvainojās un izteica līdzjūtību ģimenēm un tuviniekiem, kuriem nācies piedzīvot šādas traģēdijas, tomēr viņš nepiekrīt, ka ar "Rīgas satiksmi" saistīti nelaimes gadījumi būtu sistēmiska lieta. Zaķis norādīja, ka 10 gadu laikā kopš uzņēmuma dibināšanas "Rīgas satiksme" pārvadājusi aptuveni 1,5 miljardus pasažieru, un uz šī fona bojā gājušo cilvēku skaits ir ļoti neliels.

Zaķis arī uzsvēra, ka uzņēmums ir darījis visu iespējamo, lai novērstu nelaimes, kas saistītas ar alkohola lietošanu. Kaut arī ievērot likumus un nesēsties pie stūres reibumā ir pašu autovadītāju pienākums, "Rīgas satiksme" pārbauda alkohola klātbūtni šoferu izelpā gan pirms riesa uzsākšanas, gan darbu pabeidzot, kā arī nekavējoties reaģē uz jebkurām aizdomām, kuras izteikuši pasažieri. Līdz šim gan "Rīgas satiksmes" Ātrās reaģēšanas brigāde ne reizi nav guvusi apstiprinājumu šādām aizdomām.

"Rīgas satiksmes" pārstāvis pastāstīja, ka pēc 2010.gada aprīļa traģiskās avārijas vairāki desmiti "Rīgas satiksmes" šoferu parakstījuši vēstuli, kurā nosodījuši bojā gājušā kolēģa rīcību, lietojot alkoholu darba laikā, kā arī izteikuši līdzjūtību nelaimē cietušajiem un viņu ģimenēm. Vēstuli šoferi nogādājuši cietušo ģimenēm.

Runājot par transportlīdzekļu tehnisko stāvokli, Zaķis norādīja, ka konkrētajā negadījumā, kur pirms diviem gadiem dzīvību zaudējusi sieviete, joprojām turpinās tiesvedība, tāpēc pagaidām nevar apgalvot, vai nelaimē vainojama vadītāja nevērība vai citi faktori.

Viņš uzsvēra, ka "Rīgas satiksme" iegādājas tikai tādus transportlīdzekļus, kuru drošības sistēmas atbilst Eiropas Savienības prasībām, un tie katru dienu tiek pārbaudīti, taču neviens nevar garantēt, ka nekas nenotiks uz ceļa braukšanas laikā.

"Mēs ļoti daudz darām, lai novērstu nepilnības, bet simtprocentīgi visu novērst nav neviena spēkos. Negribam sevi attaisnot, bet tehnika ir tehnika," sacīja Zaķis.

Komentāri