Pēc diviem gadiem Latvijā darbosies e-zvans

фото

Sabiedrība | 2015. gada 8. aprīlī plkst. 19:14

Elektronisko sakaru komersanti, kas nodrošina publisko mobilo elektronisko sakaru tīklu, e-zvana jeb - neatliekamās palīdzības zvanu pārraidīšana no transportlīdzekļa - signāla identificēšanu tīklā, kā arī bezmaksas izsaukumu nodrošinās no 2017.gada, ziņo LETA.

To paredz Satiksmes ministrijas izstrādātie grozījumi Elektronisko sakaru likumā, kurus šodien atbalstīja valdība. Lai grozījumi stātos spēkā, tie jāatbalsta arī Saeimā.

Kā skaidro Satiksmes ministrijā, no 2017.gada elektronisko sakaru komersanti ierīkos, uzturēs un papildinās e-zvana sekmīgai darbībai nepieciešamo tehnisko nodrošinājumu, kā arī nodrošinās e-zvana bezmaksas izsaukumu.

Minētie grozījumi tapuši sadarbībā ar Iekšlietu ministriju, Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestu un Latvijas elektronisko sakaru komersantiem, kas nodrošina GSM/UMTS publisko mobilo elektronisko sakaru tīklu.

Pašlaik Latvijā ir trīs šādi komersanti - SIA "Latvijas Mobilais telefons", SIA "Tele2" un SIA "Bite Latvija".

Iekšlietu ministrijai papildus nepieciešamais finansējums likumprojekta prasību īstenošanas nodrošināšanai 2016.gadam būs 360 000 eiro. Līdzekļi tiks izlietoti zvanu apstrādes kontaktcentra programmatūrai, kā arī Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta Izbraukumu reģistrācijas un resursu vadības informācijas sistēmas pilnveidošanai, kas ietver sevī programmatūras izmaiņu izstrādi, testēšanu, atkļūdošanu un konfigurēšanu. Tāpat paredzēts, ka 2017.gadam un turpmākajiem gadiem (katru gadu) nepieciešamais finansējums būs 19 080 eiro apmērā.

Satiksmes ministrijā informē, ka Latvija 2011.gadā pievienojās memorandam par e-zvana iniciatīvas ieviešanu, lai sekmētu cilvēku, kuri cieš ceļu satiksmes negadījumos, dzīvību glābšanu. E-zvana projekta mērķis ir samazināt neatliekamās palīdzības dienestu reaģēšanas laiku lauku apvidos par 50%, savukārt pilsētās par 40%. Eiropas Komisijas aprēķini liecina, ka Eiropā tādējādi būtu iespējams izglābt līdz pat 2500 cilvēku gadā.

ES ieteikumā norādīts, ka e-zvana ieviešanai ir nepieciešama elektronisko sakaru komersantu, kas nodrošina publisko mobilo elektronisko sakaru tīklu, iesaiste, tehniski nodrošinot e-zvana izsaukuma identificēšanu un pārraidīšanu (maršrutēšanu) savā tīklā, kā arī balss savienojumu starp cietušo transportlīdzekli un vienoto ārkārtas palīdzības izsaukuma numuru "112".

Komentāri