Pētījums: Latvijas iedzīvotāju dzīves kvalitāti uzlabo Dailes teātris un Facebook, Mixnews.lv

Pētījums: Latvijas iedzīvotāju dzīves kvalitāti uzlabo Dailes teātris un Facebook

фото

Sabiedrība | 2015. gada 30. aprīlī plkst. 18:47

Dailes teātris uzlabo Latvijas iedzīvotāju dzīves kvalitāti vairāk nekā populārā sociālās saziņas vietne "Facebook", liecina pētījums "Meaningful Brands" ("Jēgpilni zīmoli"), kurā izvērtēta pazīstamu zīmolu nozīme sabiedrības labklājības vairošanā.

Vaicāti, kurš zīmols visvairāk uzlabo viņu dzīves kvalitāti, teju trīs ceturtdaļas jeb 73% aptaujāto mūsu valsts iedzīvotāju norādīja, ka tas ir Dailes teātris, savukārt par pieciem procentiem mazāk jeb 68% ļaužu minēja "Facebook".

Dailes teātris un "Facebook" ir starp top desmit Latvijas zīmoliem, kuri aplūkoti pētījumā, kas Latvijā šogad notika otro reizi, un dzīves kvalitāte ir viens no parametriem, pēc kura tapis zīmolu reitings.

Pagājušajā gadā pirmajā pozīcijā Latvijā pārstāvēto zīmolu vidū ierindojās interneta meklētājprogramma "Google", bet otrajā un trešajā vietā attiecīgi tūlītējās ziņojumapmaiņas programma "Skype" un Dziesmu un deju svētki.

Starp zīmoliem ir ne tikai uzņēmumi un produkti, bet arī politiķi, slavenības, augstākās izglītības mācību iestādes un kultūras pasākumi.

"Pētījums izgaismo, ka cilvēki novērtē jēgpilnus zīmolus, kas sniedz labumu sabiedrībai un ir gatavi par tiem maksāt vairāk. Tomēr kopumā iedzīvotāji uzskata, ka zīmolu devums kopējās labklājības celšanā nav pietiekams, turklāt pastāv vairāki trūkumi zīmolu un indivīda savstarpējo attiecību veidošanā," komentēja "Idea Group" vadītājs Latvijā Ģirts Ozoliņš.

Jaunākais pētījums "Meaningful Brands" arī parāda, ka Latvijā un Igaunijā ir izteikta individuālistu sabiedrība - attiecīgi tikai 7% un 8% cilvēku minēja, ka ir daļa no līdzīgi domājošo grupas. Savukārt Lietuvai vairāk raksturīgs kolektīvisma gars - 22% aptaujāto šīs Baltijas valsts iedzīvotāju norādīja, ka ir daļa no domubiedru grupas.

Saskaņā ar pētījuma datiem Latvijā salīdzinājumā ar abām pārējām Baltijas valstīm ir vislielākais tādu cilvēku īpatsvars, kas izjūt gandarījumu par to, ko dara. Mūsu valstī gandarīti par to, ko dara, ir 40% aptaujāto iedzīvotāju, bet Igaunijā un Lietuvā - attiecīgi 9% un 15% ļaužu.

Komentāri