Vietējie reģionālie pārvadātāji finansējuma trūkuma dēļ martā rīkos piketu

фото

Sabiedrība | 2013. gada 19. februārī plkst. 15:56

Vietējie reģionālie pārvadātāji marta vidū rīkos piketu pie Ministru kabineta (MK), lai izteiktu savu sašutumu par nepietiekamo finansējumu, tā nolemts šodien notikušajā Latvijas Autoostu un reģionālo pārvadātāju asociācijas (LARPA) rīkotajā sapulcē par ārkārtas situāciju vietējos reģionālajos pārvadājumos Vidzemē un Zemgalē, ziņo "Nozare.lv"

Kā norādīja LARPA valdes loceklis Uldis Kolužs, pieteikums par piketa rīkošanu Rīgas domē tiks iesniegts 1.martā un plānots, ka tas varētu notikt 19.martā. No katra uzņēmuma tiks deleģēti pārstāvji, lai tie izteiktu attieksmi pret notiekošo.

Pasūtītāji joprojām nav norēķinājušies ar vietējiem reģionālajiem pasažieru pārvadātājiem par 2012.gadu un krasi ir samazinātas dotācijas 2013.gadā. Līdz ar to pastāv draudi, ka ar 1.aprīli pasažieriem vairs nebūs pieejami pilnā apjomā pakalpojumi Vidzemes un Zemgales reģionā.

Diskusija par papildu finansējuma pieprasījumu vietējo pārvadātāju neparedzēto zaudējumu segšanai būtu jāsaista ar jau iepriekš aktualizēto jautājumu par maršrutu plānošanu vienas institūcijas ietvaros, atzīmēja Satiksmes ministrijā (SM).

Savukārt Kolužs uzsvēra, ka Satiksmes ministrijas piedāvātais variants ir tikai viens no risinājumiem un tas ir Satiksmes ministrijas viedoklis, jo iepriekš šādā veidā jautājumu neizdevās atrisināt, ņemot vērā, ka Latvijas Pašvaldību savienības (LPS) un Vides un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) pārstāvjiem bija pavisam cits viedoklis.

"Ir nedaudz negodīgi šādu risinājumu izmantot kā šantāžas elementu, pasakot, ka tikai tad ministrija iesaistīsies jautājuma atrisināšanā. Tas ir nedaudz nekorekti, jo uzņēmumi jau nav vainīgi esošajā situācijā, kurā institūcijas nevar vienoties, kas pārraudzīs un kā tiks koriģēts attiecīgais jautājums. Ķīlnieks jau paliek uzņēmums, kurš nesaņem par savu padarīto algu," uzsver Kolužs.

Kā iepriekš norādīja SM, lai gan plānošanas reģioniem ir pienākums racionāli apsaimniekot no valsts budžeta un pašvaldības budžeta sabiedriskajam transportam iedalītos finanšu līdzekļus, esošā finansējuma ietvaros tas ir izrādījies grūti izdarāms - pērn Rīgas plānošanas reģions un Kurzemes plānošanas reģions iekļāvās 2012.gadam atvēlētajā valsts finansējumā.

Mazliet lielāki zaudējumi, nekā sākotnēji paredzēts, radušies Latgales plānošanas reģionam. Savukārt Vidzemē un Zemgalē, pēc provizoriskiem rādītājiem, ir radies iztrūkums gandrīz 770 000 latu apjomā.

Lai panāktu maršrutu plānošanu vienas institūcijas ietvaros, SM izstrādāja grozījumus Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumā, kas paredzēja reģionālo maršrutu plānošanu uzticēt vienai institūcijai - Autotransporta direkcijai. Priekšlikums tika atbalstīts Ministru kabinetā, bet Vides aizsardzības un reģionālās attīstības lietu ministrijas un Latvijas Pašvaldību savienības nostājas dēļ to noraidīja Saeimas Budžeta un finanšu (nodokļu) komisijā.

SM atzīmē, ka šim gadam paredzētais valsts finansējums plānošanas reģioniem ir pat mazliet lielāks nekā savulaik 2012.gadam plānotais. Pērnā gada sākumā vietējās satiksmes nodrošināšanai bija paredzēti 10,55 miljoni latu, savukārt šim gadam vietējiem pārvadājumiem plānotais finansējums ir 10,82 miljoni latu.

Foto: nra.lv, bauskasdzive.lv

Komentāri