"Maxima kompass": 87% iedzīvotāju ir svarīgs veselīgs uzturs

фото

Sabiedrība | 2018. gada 31. maijā plkst. 11:11

Jaunākais pētījums „Maxima mazumtirdzniecības kompass” liecina, ka 87% iedzīvotāju ir svarīgi ikdienā lietot veselīgu uzturu. Veselīga uztura ievērošana sievietēm ir nedaudz svarīgāka nekā vīriešiem.

Lai gan trešā daļa respondentu (30%) norāda, ka veselīga dzīvesveida ievērošana ir sarežģīts un grūts process, tomēr tikpat daudz iedzīvotāju (30%) cenšas tā dzīvot, kā arī 27% respondentu uzskata, ka uz to visiem būtu jātiecas.

Salīdzinoši vairāk par veselīgu dzīvesveidu domā iedzīvotāji vecumā no 64 līdz 74 gadiem (40%), savukārt 37% norādījuši, ka uz šādu dzīvesveidu visiem būtu jātiecas.

фото

Ievērojama daļa aptaujāto norāda, ka ir gatavi piemaksāt par ekoloģiski tīriem un veselīgiem produktiem. Galvenokārt par dārzeņiem, augļiem vai gaļas produktiem (attiecīgi, 44%, 41% un 39%). Pārējās produktu grupas tiek minētas retāk.

“Turklāt 64% aptaujāto ir svarīgi, ka uzturā lietotie augļi ir audzēti Latvijā, bet 72% piešķir lielu nozīmi tam, lai uzturā lietotie dārzeņi būtu auguši Latvijā,” norāda “Maxima Latvija” Biznesa analītikas departamenta direktore Zane Kaktiņa.

Savukārt gandrīz ⅓ iedzīvotāju (29%) nav gatavi piemaksāt par ekoloģiski tīriem un veselīgiem produktiem. Ņemot vērā cenu jūtīgumu uzņēmums “Maxima Latvija” šī gada sākumā ir samazinājis regulārās cenas teju 1000 svarīgām un pircēju iecienītām ikdienas precēm.

фото

Pētījuma ietvaros vēlējāmies noskaidrot, kāda ir iedzīvotāju izpratne par produktu marķējumiem uz etiķetēm un vai tie, viņuprāt, norāda par produktu veselīgumu. Vairāk nekā puse (51%) aptaujāto iedzīvotāju norāda, ka par veselīgu produktu ir uzskatāms tas, kura etiķetē ir atrodams “Zaļās karotītes” marķējums. Tāpat respondenti uzticas marķējumam “Latvijas ekoprodukts” (48%).

фото

“Kopumā respondentu vērtējums ir neviennozīmīgs – ne visi uzskaitītie marķējumi tiek uzskatīti par veselīga produkta garantiju. Gandrīz katrs desmitais respondents (9%) uzskata, ka neviens no minētajiem marķējumiem nenorāda uz veselīgu produktu,” pētījuma rezultātus skaidro “OnPlate” dibinātāja un sertificēta uztura speciāliste Līga Balode.

Savukārt BIO un EKO apzīmējumiem uzticas mazāk nekā puse jeb 46% iedzīvotāju. Pilnībā šiem diviem apzīmējumiem uzticas tikai 2% iedzīvotāju.

фото

Pētījumā aptaujātie iedzīvotāji atzīst, ka veselīgu dzīvesveidu viņiem visvairāk palīdz nodrošināt pastaigas svaigā gaisā un braukšana ar velosipēdu. 36% iedzīvotāju ir aktīvi lielu attālumu staigātāji (aptuveni piektā daļa (18%) katru dienu staigā lielus attālumus, 18% to dara vairākas reizes nedēļā). Ar velosipēdu aktīvi brauc 18% iedzīvotāju (katru dienu – 7%, vairākas reizes nedēļā – 11%).

Pētījums tika veikts sadarbībā ar tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centru SKDS 2017.gada aprīlī – tajā piedalījās 1005 respondenti vecumā no 18 līdz 74 gadiem.

фото

„Maxima mazumtirdzniecības kompass” ir visaptverošs mazumtirdzniecības nozares apskats, kurā mazumtirdzniecības tīkla „Maxima Latvija” eksperti ir snieguši savu vērtējumu par situāciju mazumtirdzniecībā un tās attīstības tendencēm nākotnē. Apskats tapis, balstoties uz „Maxima Latvija” datiem, kā arī piesaistot nozares labākos pētniekus no tirgus un sabiedriskās domas pētījumu centra SKDS un izmantojot datus no Centrālās statistikas pārvaldes.

„Maxima mazumtirdzniecības kompass” sastāv no trīs daļām: 1.daļa: novērtējums par Latvijas ekonomikas ietekmi uz mazumtirdzniecības nozari, 2.daļa: pētījums par Latvijas iedzīvotāju iepirkšanās paradumiem un makroekonomikas rādītāju ietekmi uz tiem, 3.daļa: nozares aktualitāte – šoreiz iedzīvotāju izpratne par veselīga dzīvesveida ievērošanu.

SIA “Maxima Latvija” ir mazumtirdzniecības tīkls, kam Latvijā 46 apdzīvotās vietās ir 155 veikali, no kuriem 126 ir X formāta veikali, 24 – XX formāta, 4 – XXX formāta veikali un 1 “Maxima Express” formāta veikals.

Uzņēmums ietilpst holdingā “Maxima Grupe”, kas ir lielākais mazumtirdzniecības veikalu tīkls un darba devējs Baltijā, nodarbinot vairāk nekā 30 000 darbiniekus piecās valstīs (Lietuvā, Latvijā, Igaunijā, Polijā un Bulgārijā).

SIA “Maxima Latvija” 154 veikalos, 1 internetveikalā Barbora.lv un divos loģistikas centros ir nodarbināti aptuveni 7500 darbinieki.

Komentāri