Tirdzniecībā nonāk televizors, kurā izmantota OLED tehnoloģija

фото

Tehnika | 2013. gada 3. janvārī plkst. 10:42

Dienvidkorejas kompānija „LG” laidusi klajā televizoru ar 140 cm ekrānu, kurā izmantota OLED (organisko gaismas diožu) tehnoloģija, ziņo „BBC News”.

Televizoru ekrāni, kuros ir izmantotas OLED gaismas diodes, ir ekonomiskāki nekā šķidro kristālu vai plazmas ekrāni.

Jaunais „LG” televizors sākotnēji tiks tirgots Dienvidkorejā un tikai pēc tam – Eiropā.

Par televizoru, kuru diognāle ir 140 cm, ražošanas uzsākšanu pērn paziņoja gan „LG”, gan arī „Samsung”. Abas kompānijas sadzīves elektronikas izstādē Lasvegasā pērnā gada janvāri rādīja šādu televizoru prototipus. Taču tikai vienai ir izdevies uzsākt to komerciālu ražošanu.

Pirmā jaunās paaudzes televizora, kura izšķirtspēja ir 1920x1080 pikseļu, cena būs 10 300 ASV dolāru. Eksperti uzskata, ka tie diezin vai kļūs plašāk pieejami līdz 2015.gada nogalei, jo to ražošanā ir zināmas grūtības. Taču tiek plānots, ka pasaulē 2014.gadā televizoru ar OLED tehnoloģijām pārdošana sasniegs 1,7 miljonus.

Šī tehnoloģija tiek uzskatīta par nākošo nozīmīgo soli televizoru ekrānu ražošanā, kas varētu sekot šobrīd pasaulē dominējošajai šķidro kristālu tehnoloģijai.

Jaunajiem ekrāniem ir labākas optiskās īpašības, piemēram, to krāsu piesātinājums ir lielāks nekā šķidro kristālu ekrāniem, turklāt jauno materiālu izmantošana ļauj radīt arī elastīgus displejus.

Šobrīd tiek ražoti mazāku izmēru OLED displeji, tā „Samsung” tos izmanto mobilajos telefonos, bet „Sony”- spēļu konsolēs.

Ar OLED tehnoloģiju konkurē jaunais šķidro kristālu displeju standarts „Ultra HD”, kas ļauj iegūt astoņus miljonus pikseļu lielu izšķirtspēju. Tas četrkārt pārsniedz valdošo standartu – 1080 px.

Tiek plānots, ka šogad Lasvegas šovā, kas sāksies nākamnedēļ, tiks prezentēti televizori ar ekrāna diognāli 279 cm.

Publicitātes foto

Komentāri