Pētījums: "Google" un "Yahoo!" pelna arī pirātiskās vietnēs

фото

Tehnika | 2013. gada 3. janvārī plkst. 14:46

"Google" un "Yahoo!" ir vieni no desmit aktīvakajiem reklāmas tīkliem, kuru sludinājumi ir atrodami pirātiskajās vietnēs.

Par to tiek ziņots Dienvidkalifornijas universitātes pētnieku grupas "Annenberg Innovation Lab" atskaitē, kas publicēta 3.janvārī.

Pētnieki izanalizēja reklāmu vietnēs, kurās pieejamas pirātiskas filmas un mūzikas ieraksti, un noskaidroja, ka tajās visbiežāk ir sastopami sludinājumi, kuri ir izvietoti, izmantojot reklāmu tīklu "Openx". Šā tīkla klientu vidū ir arī tādi ASV plašsaziņas līdzekļi kā "The New York Post" un "StartTribune", zino ārvalstu prese.

Otrs populārākais sludinājumu avots pirātiskajās vietnēs ir "Google" kopā ar tai piederošo reklāmas tīklu "Double Click", bet sestais - "Yahoo!", ieskaitot tās struktūrvienību "RightMedia".

Pirātisko vietņu sarakstu pētnieki ieguva no "Google" ziņojuma par tiesību īpašnieku sūdzībām. "Annenberg Innovation Lab" plāno katru mēnesi nosaukt pirātiem "visdraudzīgākos" reklāmas tīklus.

Starp citu, jau 2011.gadā preses magnāts Rūperts Mērdoks apsūdzēja "Google" naudas pelnīšanā, rādot reklāmas pirātiskajās vietnēs. Korporācijas pārstāvji toreiz paziņoja, ka aktīvi dzēš hipersaites uz šādām vietnēm un tērē miljoniem dolāru cīņā ar "slikto" reklāmu.

Savukārt pērn jūnijā paša "Google" atbalstītā pētījumā tika secināts, ka 86% failu apmaiņas vietņu pelna ar reklāmām. Savukārt jaunā pētījuma autori apgalvo, ka vēlas palīdzēt lielajiem zīmoliem pārtraukt sponsorēt pirātus.

Komentāri