Latvijā planšetdatori populārāki, nekā klēpjadatori

фото

Tehnika | 2014. gada 3. februārī plkst. 14:12

2013.gada pēdējā ceturksnī planšetdatoru tirdzniecības apjomi apsteiguši portatīvo datoru pārdošanas apjomus, secināts pētījumu kompānijas "GfK Retail and Technology Baltic" veiktajā Latvijas elektrotehnikas tirgus apskatā, ziņo Nozare.lv.

Pētījumā norādīts, ka līdz ar konkurences palielināšanos planšetdatoru tirgū to cena 2013.gada pēdējā ceturksnī pakāpeniski samazinās un līdz ar to arī tirgus vērtība vairs neuzrāda tik strauju kāpumu kā iepriekšējos 2013.gada periodos. Planšetdatoru tirgus vērtība pagājušā gada pēdējā ceturksnī augusi par 32,2%, sasniedzot 9,59 miljonu eiro apgrozījumu, kamēr pārdošanas apjomi, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, vēl arvien atklāj ievērojamu kāpumu par 103,8%.

Portatīvo datoru grupa pagājušā gada pēdējā ceturksnī piedzīvojusi 8,5% pārdoto vienību pieaugumu, kā arī vērtības kāpumu par 12%. Pēdējā ceturkšņa dati atklāj, ka portatīvie datori patlaban ir otra spēcīgākā grupa Latvijas tirgū, vērtējot pēc pārdošanas vērtības, un tās sasniedz 22,11 miljonu eiro apgrozījumu.

Arī monitoru grupa, kas 2013.gadā kopumā uzrāda 6,2% vērtības kritumu, kā arīdzan nelielu pārdoto vienību skaita samazināšanos, gada pēdējā ceturksnī panākusi 12% vērtības un 20,6% pārdoto vienību skaita pieaugumu.

Savukārt pēdējo gadu laikā mobilo telefonu pārdošanas apjomi arvien turpina samazināties, un, salīdzinot 2013.gada pēdējā ceturksnī pārdoto vienību skaitu ar iepriekšējo gadu, to apjoms sarucis par 18%, savukārt vērtība sarukusi par 19,6%. Tomēr, vērtējot 2013.gadu kopumā pēc pārdoto vienību skaita, mobilo telefonu pārdošanai pēdējais ceturksnis, salīdzinot ar 2013.gada pārējiem ceturkšņiem, bijis salīdzinoši labvēlīgāks - mobilie telefoni ceturtajā ceturksnī veido 45% no kopējā telefonu tirgus, tikmēr viedtālruņi - 55%.

Savukārt pērn pēdējā ceturksnī viedtālruņu tirgus vērtība augusi par 24,6%, salīdzinot ar iepriekšējā gada pēdējo ceturksni, sasniedzot 20,52 miljonu eiro vērtību un veidojot 88% no kopējā telefonu pārdošanas apjoma. Pētījuma dati liecina, ka 2013.gada ceturtajā ceturksnī viedtālruņi ir visvairāk pārdotā preču kategorija Latvijas mazumtirdzniecībā, savukārt, vērtējot pēc pārdošanas vērtības, šī grupa ierindojas trešajā vietā.

Pagājušā gada pēdējā ceturksnī lielās sadzīves tehnikas segments audzis nedaudz lēnāk nekā mazās sadzīves tehnikas grupa, uzrādot 14,1% apgrozījuma apjoma pieaugumu un sasniedzot 12,01 miljona eiro lielu tirgus vērtību. Tikmēr pārdoto vienību skaits audzis par 10,8%.

Lielās sadzīves tehnikas segmentā visstraujāk augusi veļas mašīnu (par 20,9%), mikroviļņu krāšņu (par 17,1%) un ledusskapju (par 15,8%) pārdošanas vērtība. Nedaudz mazāks vērtības pieaugums ir vērojams trauku mazgājamo mašīnu grupā (8,7%), vērtība plītīm un krāsnīm augusi par 6,7%, kamēr iebūvējamajām virsmām vien par 3,6%.

Tāpat jau otro ceturksni pēc kārtas sadzīves elektrotehnikas segments piedzīvojis apgrozījuma kritumu, 2013.gada pēdējā ceturksnī šīs grupas pārdošanas vērtība noslīdējusi līdz -15,1% atzīmei. Visstraujākais kritums - par 51,1% - vērojams videokameru segmentā, turklāt tas ir vislielākais kritums arī visā tirgū kopumā. Tam seko video atskaņotāji un rakstītāji (-31,5%) un pārnēsājamie mūzikas atskaņotāji (-20,8%). Tāpat par 4% sarucis mājas kinozāļu apgrozījums, savukārt pārdoto vienību skaits šajā kategorijā audzis par 8,2%. Vienīgā sadzīves elektronikas grupa, kas arī pēdējā ceturksnī turpina augt, ir GPS navigācija, tās apgrozījums audzis par 9,3%, savukārt pārdotās vienības par 10%.

Savukārt mazās sadzīves tehnikas grupa ar katru ceturksni turpina uzrādīt arvien straujāku izaugsmi. Šī segmenta vērtība 2013.gada pēdējā ceturksnī sasniegusi 4,11 miljonus eiro, tās apgrozījums audzis par 53%, savukārt pārdotās vienības kāpušas par 37,8%. Lai arī salīdzinoši neliels, tas patlaban ir visstraujāk augošais tehnikas segments Latvijas tirgū. Arī pagājušā gada pēdējā ceturksnī visas šī segmenta grupas - kafijas automāti, gludekļi, skuvekļi un putekļu sūcēji - uzrāda pozitīvu pieaugumu. Visbūtiskāk (par 86,6%) augusi kafijas automātu pārdošanas vērtība, tam seko skuvekļi (64,5%) un gludekļi (55,1%). Savukārt putekļu sūcēji, kas patlaban veido 46% no šīs grupas vērtības, auguši par 37,7%.

"Gfk" aprēķinājis, ka kopējā Latvijas elektrotehnikas tirgus vērtība 2013.gada pēdējā ceturksnī sasniegusi jau 105,64 miljonu eiro.

Apskata rezultāti ir balstīti uz "GfK Retail and Technology" regulāriem mazumtirdzniecības paneļa pētījumiem. Pētījums balstīts uz datiem par 25 lielākajām sadzīves tehnikas grupām.

"GfK Retail and Tehnology Baltic" ir tirgus pētījumu kompānija, kas darbojas trīs Baltijas valstīs kopš 2006.gada un regulāri apkopo elektrotehnikas mazumtirdzniecības pārdošanas rezultātus.

Mazumtirdzniecības panelis apkopo datus no vairāk kā 600 mazumtirdzniecības objektiem Latvijā un vairāk nekā 2062 - Baltijā.

Globālajā kompānijā "GfK Group" ietilpstošās kompānijas darbojas 100 valstīs visā pasaulē un nodarbina vairāk nekā 10 000 cilvēku. Centrālajā un Austrumeiropā "GfK Group" ir pārstāvēta 18 valstīs.

Komentāri