IT portāls: Vairāk nekā miljons cilvēku gatavi maksāt par nepabeigtu datorspēli, Mixnews.lv

IT portāls: Vairāk nekā miljons cilvēku gatavi maksāt par nepabeigtu datorspēli

фото

Tehnika | 2014. gada 8. februārī plkst. 21:17

Vairāk nekā miljons cilvēku iegādājušies nepabeigtu datorspēli "Day Z", ko izstrādājis kāds entuziasts kā modifikāciju populārajai čehu studijas "Bohemia Interactive" militārās simulācijas spēlei "Arma 2", atsaucoties uz tehnoloģiju portālu "The Verge", ziņo LETA.

Atšķirībā no datorspēļu industrijas dižpārdokļiem "Call of Duty Ghosts" un "Grand Theft Auto 5", kas pēdējā laikā ienākumos apsteidz ambiciozākos Holivudas kino projektus, "Day Z" nepiedāvā nekādu sižetu, kam spēlētājs ir spiests sekot. Spēle veidota pēc pēdējos gados populārā "zombiju apokalipses" motīva, kur visu veidu sociālo un ekonomisko ikdienu negaidīti pārtraukusi kāda noslēpumaina slimība, kas lielāko daļu cilvēku pārvērtusi asinskāros neradījumos, un pāri palikušajiem cilvēkiem jācīnās par izdzīvošanu ne tikai ar zombijiem, bet arī ar konkurentiem, izmantojot ierobežotus resursus.

"Day Z" autors ir jaunzēlandietis Dīns Hols, kuram ideja par šo spēli radusies armijas izdzīvošanas skolā Brunejas džungļos. Hols džungļos esot bijis atstāts uz 20 dienām ar proviantu tikai divām dienām un tālāk par savu izdzīvošanu cīnījies pats. Šo 20 dienu laikā Hols zaudējis 20 kilogramus un gandrīz gājis bojā. Idejas autors stāsta, ka, mokoties ar drudzi džungļos, viņš iedomājies par savu mīļāko datorspēli "Arma 2" un to, kā šādu piedzīvojumu varētu pārnest uz virtuālo vidi. Pirms iestāšanās armijā Hols jau sevi pierādījis kā prasmīgs satura izstrādātājs "Arma 2", kur uzmodelējis dažādus jaunus ieročus un militāro tehniku.

Darbība Hola izstrādātajā "Day Z" notiek 240 kvadrātkilometru plašā, Čehijai līdzīgā apvidū ar dažām nelielām, pamestām pilsētām un ciemiem, kā arī plašām mežu teritorijām. Pilsētās atrodams vairums dažādu noderīgu resursu - ēdiens, medikamenti, apģērbs un ieroči, bet tās arī visbiežāk apdzīvo dzīvie miroņi. Atšķirībā no vairuma šādu spēļu fokuss ir nevis uz ienaidnieku iznīcināšanu, bet gan uz mijiedarbību starp spēlētājiem, kas cenšas izdzīvot spēles skarbajā pasaulē. Līdzīgi kā "Arma 2" militārajā simulatorā, arī "Day Z" izstrādātāji centušies saglabāt maksimālu reālismu - spēlētājam regulāri jāgādā par sava varoņa pārtiku, atpūtu, kā arī jāapkopj ievainojumi, ja tie gūti spēles laikā. No bojātas pārtikas, kas pieejama biežāk par svaigu, iespējams saslimt un nomirt, kas liek spēli sākt pilnīgi no sākuma, zaudējot visu sasniegto.

Portāla "The Verge" žurnālisti, izmēģinot "Day Z", sākotnēji bijuši nesapratnē par to, ko tik daudz cilvēki atraduši pa pusei pabeigtā spēlē, kas teju nosēta ar dažādām kļūdām. Ar laiku gan viņi sapratuši, ka spēles burvība meklējama tieši sociālajās attiecībās starp spēlētājiem un to, kā viņi risina dažādas ekstrēmas situācijas. Tā kā "Day Z", mirstot varonim, tiek pazaudēti visi savāktie resursi, tad spēlētājam jābūt īpaši uzmanīgam, izvērtējot jebkuru situāciju. Kā noskaidroja "Wired", jebkura satikšanās ar citiem spēlētājiem potenciāli var būt daudz bīstamāka par slimības pārņemtajiem briesmoņiem, kas bezmērķīgi klejo pa spēles vidi.

Spēle atbalsta balss saziņu starp spēlētājiem, un, satiekot kādu citu izdzīvotāju, iespējams to pasveicināt, kā arī informēt par saviem nodomiem. Tajā pat laikā var arī neteikt neko un atklāt uguni, lai pēcāk iegūtu kāda cita savākto ekipējumu un resursus. Spēlētājs gan nevar zināt, vai šis cilvēks bijis viens, un neparunājot nevar uzzināt par viņa nodomiem, kas var arī būt miermīlīgi. Šāvieni arī piesaista zombijus un liek apkārtni pārmeklēt citiem spēlētājiem cerībās, ka varbūt bojā gājuši abi šāvēji. Kā novērojuši vairāki spēlētāji, visefektīvāk esot darboties komandā ar kādu citu, daudzi spēlē sastapuši arī dažādus domubiedrus, ar ko kopā izveidojuši apmetnes, kur patverties naktī.

Pašlaik oriģinālās spēles "Arma 2" izstrādātāji "Bohemian Interactive" Holu ir pieņēmuši darbā, jo viņa izstrādātā modifikācija lielā mērā nodrošina teju visus kompānijas ienākumus. Spēļu studijas direktors Mareks Španels apstiprinājis, ka darīšot visu, lai palīdzētu "Day Z" izstrādē. Kā ziņo portāls "Wired", par savu pirmo prēmiju "Day Z" autors plāno iegādāties māju. Lai arī pievērsies spēļu izstrādei, Hols nav pametis aktīvu dzīvesveidu un nesen uzkāpis pasaules augstākajā virsotnē Everestā.

Komentāri