Latvijā radīts lojalitātes rīks Lo-Yal sola aizstāt klientu kartes, Mixnews.lv

Latvijā radīts lojalitātes rīks Lo-Yal sola aizstāt klientu kartes

фото

Tehnika | 2014. gada 2. martā plkst. 10:53

Latvijā radīta universāla lojalitātes platforma "Lo-Yal", kas paredzēta maziem un vidēja izmēra tirdzniecības uzņēmumiem, sniedzot tiem iespēju ar minimāliem līdzekļiem un administratīviem resursiem ātri uzsākt savu lojalitātes programmu veidošanu, biznesa portālam "Nozare.lv" atklāja viens no projekta līdzautoriem Ivars Auziņš.

Platforma "Lo-Yal", ko jau izmanto vairāki skaistumkopšanas saloni, kā arī burgeru restorāns "Ghetto Burger", ļauj efektīvāk izstrādāt dažādas mārketinga aktivitātes, kā arī precīzāk identificēt savus lojālos klientus un viņu paradumus, savukārt tirgotāju klientus rīks atbrīvo no jaunām, jau tā neskaitāma daudzuma plastikāta kartēm savos makos, skaidroja Auziņš.

Investīciju apmēru sistēmas izstrādē Auziņš neatklāja, vien norādot, ka projekts realizēts bez ārēju investīciju piesaistes, ar saviem spēkiem, upurējot naktsmiegu.

Ideja par šāda produkta izveidi radusies no personīgās pieredzes un neveiksmīgiem mēģinājumiem satilpināt makā visas savas lojalitātes plastikāta kartes. "Lo-Yal" šo problēmu risina, piedāvājot pircēju identificēšanai izmantot jebkuru no jau makā esošajām plastikāta kartēm.

"Tirgotājam, kuram šobrīd nekā nav, vai kurš lojalitāti realizē ar zīmoglapiņu palīdzību vai citiem līdzīgiem instrumentiem, ieviest mūsu lojalitātes sistēmu ir ļoti vienkārši, ātri un lēti - pieslēdz datoru, atver pārlūku, izveido profilu, pievieno magnētisko karšu lasītāju un sāc lietot. Vienlaikus tas dod iespēju uzņēmumiem spert milzīgu soli uz priekšu, jo ļauj veidot lojalitātes programmas, kā arī precīzi apstrādāt un analizēt iegūtos datus - redzēt savus klientus, to pirkumus, tendences, dod iespēju par sevi pastāstīt plašāk," par sistēmas ieviešanas lietderību izsakās Auziņš.

Piereģistrējoties "Lo-Yal" platformai, lietotāji varēs redzēt ne tikai piedāvājumus no tirgotājiem, kuriem ir lojāli, bet pieteikties sekot arī citiem sevi interesējošiem tirgotājiem, kā arī saņemt jaunumus no tiem. Auziņš uzskata, ka tas būs noderīgi arī tirgotājiem, kuri šādi varēs sevi reklamēt un veidot, tā saucamās, "cross selling" aktivitātes ar citiem tirgotājiem.

Tuvākajā platformas attīstības vīzijā ir paredzēta arī mobilās aplikācijas izveide, kas pircējiem, viedtālruņu īpašniekiem, ļaus vispār pilnībā atteikties no plastikāta karšu izmantošanas "Lo-Yal" tīklā, to aizvietojot ar mobilo viedtālruni, tādējādi kļūstot par galveno saziņas kanālu starp tirgotāju un pircēju.

Pēc Auziņa teiktā, šāda lojalitātes sistēmas pārnešana uz mobilajām ierīcēm bija jau paredzēta projekta pirmsākumos, taču tirgū esošo viedtālruņu apjoms ieviesa korekcijas plānos un lika sākotnēji izveidot sistēmu, kas dotu iespēju lojalitātei pieslēgt ikvienu interesentu, neatkarīgi no tā, vai un kāda mobilā ierīce ir pieejama pircējam. "Lo-Yal" saskata nākotnes perspektīvu tieši šajā virzienā, tādēļ mobilās aplikācijas izstrāde un publicēšana ir šī gada darba plānos.

Tirgū pastāv arī citi rīki, kas veidoti ar mērķi samazināt dažādu lojalitātes un atlaižu karšu daudzumu, tomēr pagaidām Latvijā lielu popularitāti tie nav guvuši. Atšķirībā no "Lo-Yal" tie piedāvā karšu datus ievadīt telefonā un tā tos uzglabāt. Auziņa pārstāvētā projekta pievienotā vērtība ir vienkāršā un ātrā ieviešanas iespēja apvienojumā ar funkcijām bagātu, elastīgu lojalitātes platformu, kas ļauj lielā mērā aizstāt esošas tirgotāju lojalitātes sistēmas vai arī ieviest to kā pirmo sistēmu tirgotājiem, kuriem agrāk tādu nav bijis.

"Lo-Yal" balstīta uz sociālā tīkla ideoloģiju, apvienojot visus tirgotājus un to klientus vienotā lojalitātes tīklā, kurā tie spēj veiksmīgi mijiedarboties. Šī iemesla dēļ "Lo-Yal" veiksme lielā mērā būs atkarīga no komersantu skaita, kas pievienosies platformai, atzina Auziņš.

Alternatīvu pieeju klientu karšu daudzuma samazināšanai piedāvā servisi, kas bez jebkādas saistības ar komersantiem ļauj ievadīt karšu informāciju telefonā. Tā kā visai informācijai par klientu būtu jāglabājas paša tirgotāja datu bāzē, tad, uzrādot identifikatoru, ir iespējams tos piereģistrēt. Šāda aplikācija gan nesniedz iepriekš minētās sociālās funkcijas un sadarbības iespējas komersantu starpā.

"Lo-Yal" izstrādājusi SIA "Flamingo Services" komanda, bet tuvākajā laikā šim projektam plānots nodibināt jaunu uzņēmumu, paskaidroja Auziņš.

SIA "Flamingo Services" dibināta 2010.gadā, uzņēmuma pamatkapitāls ir 2000 latu. Uzņēmums 2012.gadā strādājis ar 40 669 eiro apgrozījumu un 3135 eiro peļņu, liecina "Firmas.lv" informācija.

Komentāri