"TechChill" iesaka IT uzņēmumiem rīkot iekšējus "hakeru maratonus"

фото

Tehnika | 2013. gada 12. februārī plkst. 18:15

Ar informācijas tehnoloģijām (IT) un interneta pakalpojumiem saistīti uzņēmumi tikai iegūst, regulāri rīkojot iekšējus "hakeru maratonus" (hackathons), kad ierobežotā laikā cenšas "saklapēt" kādu jaunu programmu vai pakalpojumu, IT iesācējuzņēmumu pasākumā "TechChill" teica profesionāla sociālā tīkla "Linkedin" "hakatonu" vadītājs Džims Brikmens.

Brikmens teica, ka nedaudz forsēti ideju attīstīšanas pasākumi spiež darbiniekus piedzīvot radošā procesa būtību, "eksperimentēt un kļūdīties", to darot "gaismas ātrumā", jo šādi pasākumi parasti ilgst 24 līdz 48 stundas no sākuma līdz rezultāta nodošanai.

Kā skaidroja Brikmens, šādi intensīvas "smadzeņošanas" un vienlaikus programmēšanas pasākumi arī spēj radīt ļoti agrīnus "koncepciju apstiprinošus" aplikāciju un elektronisko pakalpojumu prototipus, kur jebkurā gadījumā ir jāizstrādā, attīstot jaunu IT produktu. Sociālais tīkls "Linkedin" šādu praksi atzinis par ļoti noderīgu.

"TechChill", kuru apmeklē vairāk nekā 200 interesentu, Brikmenu stādīja priekšā kā Rīgā dzimušu, taču septiņu gadu vecumā emigrējušu uz ASV. Referents arī teica, ka pēc dzimšanas dotais vārds viņam ir Jevgēnijs, taču, asimilējoties ASV sabiedrībā, viņš pieņēmis vārdu "Džims".

Zviedru "sociālās dāvināšanas" kompānijas "Wrapp" galvenais tehniskas direktors Andreass Ēns stāstīja, ka interneta pakalpojumu radīšana kļūst arvien vieglāka un lētāka, jo gandrīz visu var izdarīt mākoņdatošanas vidē, un tirgus pētījumus un mārketingu veikt sociālajos tīklos kā "Facebook".

"Wrapp", kas piedāvā dažādu tirgotāju bezmaksas dāvanu kartes kā dāvanas lietotāja sociālo tīklu draugiem, šo draugu loku automātiski pievieno aplikācijai - agrāk tas bija jādara, sūtot e-pastus vai ar citiem laikietilpīgiem paņēmieniem, teica Ēns. Vienlaikus mākoņdatošana un ciešas saites ar sociāliem tīkliem nes savus riskus - piemēram, "Facebook" var nolemt dublēt aplikāciju kā savu iekšējo pakalpojumu vai nopirkt konkurentu, kas dara ko līdzīgu.

Mobilo maksājumu eksperts un bijušais maksājumu risinājumu kompānijas "PayPal" darbinieks Rojs Vella skicēja pasauli, kur viss ir "hipersatīklots" un gandrīz visi ekonomiskie darījumi notiks mobilā interneta vidē. Tā neesot attālas nākotnes vīzija, bet jau daļēji šodienas realitāte, Vella teica.

Nākotnes nauda būs gandrīz 100% elektroniska nauda, bet uzņēmumiem darījumu naudas vērtība būs sekundāra ar darījumu saistītai informācijai. Var iedomāties, ka nākotnē naudas pārvedumi jeb maksājumi būs klientam bez maksas, ja tiks publiskoti visi darījuma dati - kas ko pircis, kur, par cik, u.tml., Vella teica. Šie būs "gaiši" maksājumi. Savukārt, lai veiktu anonīmus maksājumus "tumsā" bez nekādiem datiem, to varēs darīt ar piemaksu par anonimitāti, Vella teica.

"Tech Chill" arī notika vairāku iesācējuzņēmēju paneļdiskusija par "hakatonu" un intensīvu ideju attīstības pasākumu lietderību. Pasākumā, kuru organizē IT iesācējuzņēmumu kopā strādāšanas vieta "TechHub Riga" un citi, arī paredzēts riska kapitālistu un investoru paneļdiskusija un vairāku jaundibinātu uzņēmumu prezentācijas.

Foto: no vietnēm wired.com, fastcompany.com

Komentāri