Latvijā biežāk pērk 5-10 gadus vecas mašīnas, Lietuvā dominē 11-15 gadus veci auto

фото

Tehnika | 2013. gada 14. februārī plkst. 16:37

Pērn Latvijā galvenokārt ievestas automašīnas, kas ražotas pirms sešiem līdz desmit gadiem, savukārt Lietuvā importēto automašīnu klāstā dominējuši 11-15 gadu veci transporta līdzekļi, ziņo "Nozare.lv", atsaucoties uz Baltijas transporta sludinājumu portāla "Autoplius.lt" datiem.

Katrs piektais 2012.gadā Latvijā ievestais auto bijis ne vairāk kā piecus gadus vecs, savukārt Igaunijā šādas automašīnas importētas vēl biežāk un veido trešdaļu no visiem pērn valstī ievestajiem transporta līdzekļiem. 2012.gadā Latvijā tika ievesti vairāk nekā 34 000 lietotu automašīnu, kas ir par 500 transportlīdzekļiem vairāk nekā Igaunijā. Tai pašā laikā Lietuvā ievests visvairāk lietoto spēkratu - 143 900.

"Pērn Lietuvā tika ievests četrreiz vairāk automašīnu nekā Latvijā. Jāpiebilst, ka arī arvien vairāk Latvijas iedzīvotāju auto iegādes nolūkos dodas uz kaimiņvalsti Lietuvu, jo piedāvājums šeit ir daudz plašāks, bet cenas zemākas," atzīst "Autoplius" Attīstības daļas vadītājs Viktors Daukšs.

Pērn Latvijā uz vienu jaunu automobili tika importētas 2,64 lietotas automašīnas, Igaunijā šis rādītājs bija 1,5, bet Lietuvā - 10,45. Vispopulārākais modelis jauno automašīnu tirdzniecībā Latvijā bijis "Volkswagen Golf", Igaunijā "Toyota Avensis", bet Lietuvā - "Fiat 500".

Savukārt, ņemot vērā elektroautomobiļu pārdošanas apjomus, par inovatīvāko Baltijas valsti automašīnu tirgū dēvējama Igaunija, kur 2012.gadā pārdoti 512 elektromobiļi. Latvijas iedzīvotāji un uzņēmumi pērn iegādājušies vien sešus elektromobiļus, tomēr tādējādi apsteiguši Lietuvu, kur pagājušajā gadā nav iegādāta neviena automašīna ar elektrisko dzinēju.

2012.gadā vāja interese Latvijā bijusi arī par lietotiem hibrīdauto, kuros kombinēts degvielas un elektrodzinējs. Pagājušajā gadā Latvijā importēts vien 81 hibrīdauto. Šajā kategorijā līderpozīcijā ir lietuvieši, kuri importējuši gandrīz sešas reizes vairāk - 479 lietotus auto ar degvielas un elektriskajiem dzinējiem.

Foto: no vietnes motorauthority.com

Komentāri