Apple ienāk mūzikas lauciņā un izveido Spotify konkurentu, Mixnews.lv

Apple ienāk mūzikas lauciņā un izveido Spotify konkurentu

фото

Tehnika | 2015. gada 30. jūnijā plkst. 18:15

Otrdien sāk darboties tehnoloģiju giganta "Apple" jaunais mūzikas straumēšanas pakalpojums, kas konkurēs ar pagaidām lielāko tāda veida pakalpojumu "Spotify", ziņo LETA-DPA.

"Mūsu lielākā kaislība ir mūzika," teikts kompānijas mājaslapā. "Tāpēc mēs vēlamies to padarīt labāku."

"Apple Music" ļaus piekļūt apmēram 30 miljoniem dziesmu, kā arī radioraidījumiem un mūzikas sociālajam tīklam.

"Apple Music" lietošana pirmos trīs mēnešus būs par brīvu. Sākotnēji bija domāts, ka mūziķi nesaņems atlīdzību par dziesmu atskaņošanu pirmajos trijos darbības mēnešos, taču pēc amerikāņu dziedātājas Teiloras Sviftas iebildumiem lēmums tika mainīts.

Pakalpojuma abonentiem būs pieejams sociālais tīkls, kurā izpildītāji publicēs savas pārdomas un jaunāko veikumu, bet fani varēs tiešā veidā sazināties ar saviem elkiem.

"Apple" pēdējais mūzikas serviss bija digitālais veikals "iTunes", kas iznāca 2001.gadā.

Pašlaik populārākais mūzikas straumēšanas pakalpojums ir "Spotify", kura katalogā ir vairāk nekā 30 miljoni dziesmu. "Spotify" ir 20 miljoni maksas abonentu 58 pasaules valstīs.

Savukārt straumēšanas pakalpojuma "Pandora" jaunākie dati liecina, ka ik mēnesi to izmantojot 79 miljoni cilvēku.

Pakalpojums "Apple Music" ieguvis ekskluzīvas tiesības straumēt amerikāņu mūziķa Farela Viljamsa jauno singlu "Freedom" un repera "Dr Dre" 1992.gada albumu "The Chronic".

"Apple Music" sola izpildītājiem maksāt 71,5-73% no straumēšanas ieņēmumiem. "Spotify" izpildītājiem novirza 70% ieņēmumu.

Pēc trīs mēnešu izmēģinājuma perioda "Apple Music" abonements maksās desmit dolārus (deviņus eiro) mēnesī.

Komentāri