Rasti risinājumi dzelzceļa tīkla elektrifikācijas projekta tālākai virzībai

фото

Transports un loģistika | 2017. gada 14. novembrī plkst. 17:41

VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) ir radis risinājumus dzelzceļa tīkla elektrifikācijas projekta pirmā posma tālākai virzībai, un tas tiks īstenots sākotnēji iecerētajā veidā un pilnā apjomā - vispirms elektrificējot līnijas no Daugavpils un Rēzeknes uz Rīgu.

LDz viceprezidents Aivars Strakšas skaidro, ka patlaban notiek sarunas ar Eiropas Investīciju banku par līdzdalību projekta finansēšanā.

Lai Latvijas transporta un loģistikas nozare būtu konkurētspējīga, dzelzceļa tīkla elektrifikācija ir kritiski svarīgs projekts un tam ir būtiska ietekme arī uz šajā nozarē strādājošajiem. Proti, lai īstenotu elektrifikācijas projektu, nākotnē būs nepieciešami augsti kvalificēts darba spēks. Tāpat arī pēc projekta ieviešanas, līniju atbilstošai uzturēšanai vajadzēs kvalificētus darbiniekus. Jo īpaši liela ietekme šim projektam būs uz darbaspēku Latgales reģionā.

LDz vairākkārt uzsvēris elektrifikācijas projekta nepieciešamību visas Latvijas tranzīta nozares konkurētspējas palielināšanai globālā un Baltijas reģiona transporta tirgū, īpaši ņemot vērā Lietuvas dzelzceļa oficiālos plānus tuvākajos gados elektrificēt dzelzceļa savienojumu no Baltkrievijas robežas līdz Klaipēdas ostai.

Arī vairāki globāli transporta uzņēmumi, tostarp LDz partneris DHL Global Forwarding arvien vairāk uzsver tā saukto “zaļo koridoru” nozīmi, izvēloties sadarbības partnerus savās piegādes ķēdēs, lai samazinātu CO2 izmešu daudzumu atmosfērā – DHL ir paziņojis, ka līdz 2050.gada plāno nodrošināt kravu piegādi, izmantojot transportu, kas nerada gāzu emisijas. Turklāt arī Eiropas transporta politikas Baltā grāmata nosaka, ka nepieciešams samazināt dzelzceļa transporta radīto ietekmi uz vidi.

Latvijas dzelzceļa tīkla elektrifikācija kā nozīmīgs transporta nozares attīstības projekts ir iekļauta Nacionālajā attīstības plānā 2014.-2020.gadam un Transporta attīstības pamatnostādnēs šim pašam periodam.

Komentāri