Latvijas modes zīmols izpelnījies žurnāla Vogue uzmanību

фото

Woman | 2014. gada 12. februārī plkst. 10:57

Latvijas bērnu apģērbu zīmols "Lazy Francis" šī gada sākumā piedalījās divās starptautiskās izstādēs Vācijā un Francijā, kur prezentēja savu izsmalcināto rudens/ziemas 2014-2015 kolekciju. Tērpi iepatikās ne vien iepircējiem, bet arī parādījās "Vogue Bambini" stila lapās un martā būs redzami arī Lielbritānijas žurnālā "Vogue".

Izstāde "The Little Gallery" ("Mazā galerija") Diseldorfā, Vācijā bija pirmā. Tajā piedalījās 70 bērnu apģērbu zīmoli. Apmeklētāju vidū bija gan iepircēji, gan žurnālisti un modes blogeri no Vācijas, Austrijas, Anglijas un Skandināvijas valstīm.

Stāsta zīmola "Lazy Francis" īpašniece Olga Krūze: "Ļoti gribējām, lai mūsu stends izstādē būtu īpašs un atšķirīgs no standarta izstādes koncepta. Tāpēc rūpīgi gatavojāmies un pat vedām uz Vāciju smagus bērza bluķus. Bet pats atbildīgākais darbs bija tērpus nogādāt izstādē nesaburzītus, jo daži audumi ir ļoti specifiski un izstādes apstākļos izgludināt tos līdz pilnībai būtu neiespējami."

Izstādē norisinājās arī modes skates, kurām no katra zīmola tika izvēlēti 6 komplekti. "Pirmajā, vissvarīgākajā skatē, kurā piedalījās mediji, mums nebija iespējas izvēlēties ne mūziku, ne stilu, tai skaitā modeļu frizūras. Tāpēc gadījās tā, ka uz mēles parādījās meitenes bizēs un ar barankām ap kaklu, kas mani uz brīdi šokēja – tas nav "Lazy Francis" stils. Uz nākamajiem skatēm tomēr izdevās panākt savu un nedaudz pamainīt gan frizūras, gan pierunāt turēt barankas rokās," smejas Olga. "Ir vērtīgi pacensties, lai parādītu tādu tēlu, kas vislabāk raksturo zīmolu".

Diseldorfas izstādē "Lazy Francis" izcēlās ar greznumu un izsmalcinātību, jo lielākā daļa zīmolu prezentēja vienkāršu ikdienas apģērbu. Tāpēc "Lazy Francis" piesaistīja īpašu žurnālistu un modes blogeru interesi. Zīmola kleita, filca zābaki un cimdi tika izvēlēti nākamās ziemas galveno tendenču stendam. Tas ir vērā ņemams sasniegums tik jaunam zīmolam.

"Playtime Paris" ("Rotaļu laiks, Parīze") – izstāde Francijā – pulcēja vairāk kā 400 zīmolu no Japānas, ASV, Francijas, Spānijas, Skandināvijas valstīm, Lielbritānijas. Tā izceļas ar lielu mediju un iepircēju skaitu no visas pasaules.

"Lazy Francis" izpelnījās īpašu Krievijas, Apvienoto Arābu Emirātu, Francijas un Grieķijas biznesa partneru interesi. Tika atzinīgi novērtēts tas, ka zīmols apģērbu darināšanā izmanto tikai Eiropā ražotus audumus un materiālus, turklāt tērpi tiek šūti Latvijā.

To apstiprina "Lazy Francis" īpašniece Olga: "Pasaulē arvien vairāk novērtē šeit, Eiropā, nevis Tālajos Austrumos ražotu apģērbu; tur nav iespējas kontrolēt apģērba kvalitāti un šuvēju darba apstākļus. Eiropas izejmateriāli un vietējais roku darbs ir milzīga vērtība, ar ko es pati un "Lazy Francis" darbinieki ļoti lepojamies. Nereti nācies novērot, ka zīmoli pozicionē apģērba ražošanu Eiropā, bet patiesībā tas ir šūts Ķīnā, vien pogas piestiprinātas, piemēram, Lielbritānijā. Tas būtībā viņiem dod tiesības uz birkas rakstīt, manuprāt, ne visai patiesu un patērētājus maldinošu informāciju. Bet jāatzīst, ka mūsu nišas klienti un iepircēji arvien biežāk pievērš uzmanību nevis apģērba cenai, bet zīmola vēsturei, tērpu ražošanas vietai un dod priekšroku 100% Eiropas zīmoliem."

Izcelties zīmolu vidū palīdzot arī oriģinālais logo un zīmola stāsts. Nereti ticis uzdots jautājuma, kāpēc "Lazy Francis" logo ir zaķis ar spārniem. Smaidus izpelnījusies atbilde – Francis ir slinks, tāpēc labprātāk lido, nevis lec.

Arī Parīzes izstādē "Lazy Francis" zelta žakarda kleita tika izvēlēta nākamās ziemas tendenču stendam. Tas bijis īpašs kompliments, jo konkurentu bijis ļoti daudz. Olga lepojas arī ar to, ka žurnāls "Vogue Bambini" viņas zīmola jaunās kolekcijas topu publicējis savās stila lapās. Īpašs prieks par to, ka "Lazy Francis" tērpi martā būs redzami arī Lielbritānijas "Vogue", kurā tiks publcēta rubrika stilīgām māmiņām un viņu bērniem.

"Izstāžu apmeklējums bija ļoti vērtīgs gan pieredzes, gan publicitātes un biznesa kontaktu nodibināšanas ziņā," pārdomās dalās Olga. "Esmu novērojusi, ka svinīgu un greznu tērpu, kā "Lazy Francis" radīto, nav daudz. Vairāk ir zīmolu, kas ražo drīzāk ikdienai piemērotu apģērbu. Tāpēc citu vidū mēs izceļamies."

Dalība izstādes esot ļoti nozīmīgs zīmola attīstīšanas instruments. "Tas ļauj izvērtēt citus zīmolus, saprast savu vietu tirgū un izvēlēties turpmāko ceļu. Nākamajā sezonā plānojam piedalīties izstādēs un modes skatēs Maskavā un Florencē. Notiek pārrunas par sava "show- room" atvēršanu Maskavā un Londonā. Darbošanās neapstājas arī šeit pat, Latvijā. Veikalā papildinām plauktus ar jauniem pavasara/vasaras kolekcijas modeļiem, un top interneta veikals."

Komentāri