Saudzē nervus - lieto A grupas vitamīnu, Mixnews.lv

Saudzē nervus - lieto A grupas vitamīnu

фото

Woman | 2014. gada 4. maijā plkst. 09:08

Nervu stāvokli bieži var uzlabot tikai ar pārtiku, kura satur daudz vitamīnus. Bez šiem svarīgajiem vitamīniem parādās sāpes kuņģī, zarnu trakta iekaisumi, galvas reiboņi, apgrūtinās urinēšana, tāpat elpošana un izsīkst nervu sistēma.

A vitamīns, jeb retinols, nepieciešams četru orgānu normālai funkcionēšanai: dzirdei, redzei (īpaši vājā apgaismojumā), ožai un garšai. Nepieciešams, lai attīstītos veseli audi, kauli, zobu emalja, āda, mati. Tāpat tas nepieciešams normālai augšanai.

фото

Tiek saukts par pretinfekciozu vitamīnu, jo nostiprina organisma aizsargspējas, īpaši elpošanas ceļu un ādas slimību gadījumos. A vitamīna nepietiekamība: redzes pavājināšanās, paaugstināts elpošanas ceļu saslimšanas risks, ādas raupjums, apetītes trūkums kā sajūtu orgānu funkciju pavājināšanās sekas.

Pārliecīgas A vitamīna lietošanas sekas: saindēšanās sajūta, ādas un gļotādu sausums, sāpes locītavās, galvassāpes. Pie ilgstošas pārliecīgu dozu lietošanas var iestāties patvarīga kaulu lūšana.

A vitamīnu avoti: pilnpiens, sviests, margarīns, aknas, olas, tumši dzeltenie un oranžie augļi un dārzeņi, tumši zaļie dārzeņi. Šis vitamīns mūsu imūnsistēmā cīnās ar baktērijām un slimības izraisošajiem brīvajiem radikāļiem, uztur mūsu ķermeņa šūnas jaunas un veselas, uzlabo mūsu redzi un ir viens no gludas un elestīgas ādas labvēlīgajiem iemesliem.

фото

A vitamīns, vai karotīns, ir krāsojoša viela. Bez karotīna visa Viduseiropas flora pārvērstos pūstošā, brūnā masā. Tāpat kā augu, arī cilvēka šūnas karotīns aizsargā no sadegšanas. Bez karotīna cilvēks minūtes laikā var izkust un sadegt.

Īpaši bagāti ar karotīnu ir dārzeņi: spināti, burkāni, tāpat aprikozes. A vitamīna nepietiekamības pazīmes organismā:

  • lūstoši, lēni augoši nagi
  • sausi un lūstoši mati
  • sausa āda
  • izsitumi
  • slikta apetīte
  • nakts aklums
  • slikta augšana

Ilgstoši un lielos daudzumos lietojot A vitamīnu tablešu veidā, tā koncentrācija organismā var būt ļoti augsta un nelabvēlīgi ietekmēt veselību, būt bīstama.

Ja mēs ēdam pietiekami zaļos, dzeltenos un sarkanos dārzeņus kā arī lapu salātus, tad izskatāmies skaistāki un jaunāki, mums ir skaista āda un biezi mati, tāpēc uzlabojam arī savu imūnsistēmu. Cilvēks, kurš daudz strādā pie datora un kura acīm 10 000 reižu dienā jāreaģē uz tumšiem un gaišiem kairinājumiem, iztērē lielu daudzumu A vitamīna.

фото

Arī dzimumorgānu gļotādām nepieciešams A vitamīns, jo viņš aizsargā tās no izžūšanas un ir nepieciešams progesterona izstrādāšanai, kurš uztur seksualitāti.

Alkohola lietošana un pārliecīga aizraušanās ar medikamentiem, spēcīgi organisma sasprindzinājumi, piemēram, sports, stress; aukstums, bads, aknu, kuņģa un zarnu slimības, palielina nepieciešamo A vitamīna devu organisma vielu apmaiņā.

Komentāri