Braiens Adamss pastāsta par spilgtiem savas karjeras mirkļiem

фото

Woman | 2015. gada 17. martā plkst. 13:43

Atzīmējot sava leģendārā, vairāku miljonu tirāžā pārdotā albuma "Reckless" 30.gadskārtu, Braiens Adamss viesosies Rīgā.

Dziedātājs par savu spilgto karjeru pastāstījis ārvalstu medijiem.

фото

Par "Reckless" dziesmu tapšanu

"Ideja bija apsēsties un sarakstīt tādas dziesmas, kas būtu labas un savstarpēji saderīgas. Tāda veida dziesma un šāda veida dziesma. Par laimi 1983.gadā mēs ar Džimu Velansu (dziesmu līdzautors) bijām lieliski sastrādājušies un radošas iedvesmas pilni. Burtiski katru dienu, kad mēs tam pieķērāmies, tapa jauna dziesma, kas beigās kļuva par "Reckless" albumu. Pirmdien tapa Heaven, otrdien Run To You, trešdien Somebody, bet sestdien Summer Of 69. Mūs bija pārņēmusi tāda iedvesma, ka dziesmas vienkārši tapa viena pēc otras, bez īpašas iedziļināšanās, kam tieši tās rakstām. Izlikām to, kas tajā brīdī mūs pašus iedvesmoja.

Starp citu, Heaven tika komponēta kādai patiešām sliktai filmai. Ierakstu kompānija "A&M Records" to producēja, tāpēc mani palūdza uzrakstīt kādu dziesmu. Cits piemērs: lieliskais draugs un producents Brūss Fērbērns tai laikā strādāja ar Blue Oyster Cult un vaicāja man, vai nevarētu uzrakstīt viņiem kādu kompozīciju. Mēs ar Džimu nolēmām piedāvāt Run To You. Viņi to noklausījās un nolēma tomēr noraidīt. Tagad esmu laimīgs, ka tas notika tieši tā.

Nailam Rodžersam uzrakstīju Somebody, ņemot vērā viņa ģitārspēles stilu."

фото

фото

Par "Reckless" ieraksta procesu

"Dziesmu radīšana nāca tik viegli, bet ierakstīšana bija īstas mokas. Manā rīcībā bija labākais skaņu inženieris pasaulē Bobs Kliermauntins, kurš rada brīnumus. Bet es nespēju nomierināties, kamēr vismazākā detaļa nebija tā, kā es to vēlējos. Pajautājiet kādam, kas tajā piedalījās! Iespējams, ka viņi to jau aizmirsuši, bet es viņus biju nomocījis līdz prāta aptumsumam. Paskatoties uz piezīmēm, redzams, ka, piemēram, tikai bungu partija kādai kompozīcijai pārrakstīta 5-6 reizes. Jāatzīst, ka ar šodienas redzējumu es īsti nevaru saprast, par ko tā bažījos, jo pat sākuma materiāls ir vienkārši lielisks. Kad tu piedalies ierakstā, tu esi tajā tik dziļi iekšā, tik ļoti "dedz" par to, ka nerimsties, kamēr tas neskan tieši tā kā labākais, ko vispār savā dzīvē esi radījis."

фото

Par Summer Of 69 divdomīgo tekstu

"Gadu gaitā tik daudz diskutēts par Summer Of 69 liriku. Žurnālisti pat izpētījuši, ka mans un Džima [Velansa] traktējums ir atšķirīgs. Viss, ko varu pateikt: izlasiet kārtīgi vārdus, iedziļinieties tajos, un tie visu paši atklās. Īsumā dziesma ir par to, kā kāds tiek galā ar savām jūtām. Joprojām esmu lepns par šo sacerējumu. Tā ir viena no manām vismīļākajām dziesmām. Un man patīk arī tās daudznozīmīgais traktējums - cilvēkiem šķiet, ka tā ir par vienu lietu, lai gan patiesībā tā ir par pavisam ko citu."

Par duetu ar Tinu Tērneri dziesmā It's Only Love

"Jau kompozīcijas radīšanas brīdi man bija sajūta, ka šeit nepieciešams vēl kas. Un tad es iedomājos, cik lieliski iederētos Tinas [Tērneres] vokāls. Albuma ieraksta pēdējā nedēļā gadījās tā, ka viņa uzstājās Vankūverā, un es sarunāju iespēju ar viņu satikties aizkulisēs. Viņa uzstājās pirms Laionela Ričija, un visas aizkulises bija pilnas ļaužu tā, ka ne izlauzties cauri. Tad es ieraudzīju milzu frizūru nākam pa gaiteni un balsi vaicājam: "Kur viņš ir? Kāds viņš izskatās?" Kāds norādīja uz mani, viņa pienāca man klāt un teica: "Braien Adams, man ļoti patīk Tava dziesma!" Nākamajā dienā mēs to arī ierakstījām.

фото

Par darbu pie jubilejas albuma "Reckless Deluxe Anniversary set"

"Kad nolēmām ķerties pie jubilejas materiāla sagatavošanas, atklājās, ka viss sākotnējais materiāls ir zudis. Mana ierakstu kompānija bija pazaudējusi ne tikai oriģinālo plates vāka foto, bet arī visas māsterlentes. Tās nekur nebija atrodamas. Manuprāt, tā ir augstākā mērā nolaidība. Visas lietas, ko mākslinieki radījuši un rada mūsdienās, viss laiks, ko mūziķi patērējuši, sacerot mūziku, un mākslinieki, radot dizainu, tā taču ir māksla! Un to visu vienkārši izmest kā kaut kādu atkritumu, tā ir supernevīžība.

Par laimi, vienu kopiju glabāju savās mājās. Taču tā nebija lietota visus šos 30 gadus, tāpēc bija bažas, ka lente būs sākusi slāņoties. Tā arī izrādījās, tāpēc tehniķiem nācās veikt juveliera cienīgu darbu, lai lenti pa gabaliņam salabotu. No tās sākumā tapa ieraksta digitālā un pēc tam jau remāsterētā versija.

Līdz ar šo atradumu mums radās iespēja iepazīstināt klausītājus ar 7 nekad neizdotām kompozīcijām, ko citu starpā sacerējām "Reckless" albumam.

Vāka foto man izdevās atrast "Universal" [ierakstu kompānija] arhīvā. Kad izmisis zvanīju viņiem, saņēmu atbildi: "Piedod, Braien, bet mums tiešām nekas nav saglabājies." Es tomēr neatlaidos un saņēmu atļauju "parakāties" viņu arhīvā. Pavadot tur visu dienu, man galu galā izdevās atrast 8x10cm iespieddizaina materiālu, kas, attiecīgi apstrādāts, izrādījās piemērots 2014.gada albuma vākam.

Rūpīgi izpētot savu mājas arhīvu, sazinoties ar fotogrāfiem, kas mūs iemūžināja tajā laikā, izdevās salasīt unikālas fotogrāfijas, kas arī pievienotas albuma jaunajai versijai.

Esmu lepns un priecīgs, ka visi šie meklējumi un skrupulozais darbs vainagojušies ar panākumiem. Bet tas tiešām bija ellīgs darbs."

Komentāri